Onderwerp: volmaakte Wener bodem?

Vandaag even een snelle vlaai/taart in elkaar gedraaid.

De wener bodem was echter een beetje te stevig, wat "netjes" eten niet echt mogelijk maakte  :nooo
Voordeel is wel dat hij niet nat werd van de roomvulling....

Ik heb een standaard recept gebruikt, wat wellicht de oorzaak is.
Hoe krijg ik de bodem brosser?

De verhoudingen die ik gebruikt heb:

300 gr bloem
200 gr boter
100 gr suiker
1 ei

De smaak was prima, en goed "afhapbaar" maar ik zoek een beter recept wat je een beetje normaal met een vorkje kunt eten :)

Alvast dank!

2

Re: volmaakte Wener bodem?

ik heb het zelf nooit gemaakt maar misschien heb je hier iets aan?
http://www.mijnreceptenboek.nl/recept/t … -3569.html

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

3

Ik ben ook van plan een soortgelijke bodem te maken. Of misschien een bladerdeeg bodem. Al een paar keer las ik dat je een laagje chocola moet doen op de bodem om te voorkomen dat die nat wordt. Mijn vraag is: zou ik ook botercreme (1:1) hiervoor kunnen gebruiken?

4

wanneer je de bodem iets brosser wilt kun je wat bakpoeder toevoegen
en idd de bodem bestrijken met een dun laagje chocolade
wat ook wel eens gedaan wordt is ald de bodem bijna gaar is bestrijken met eiwit en dan weer terug in de oven

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

Iertje schreef:

Ik ben ook van plan een soortgelijke bodem te maken. Of misschien een bladerdeeg bodem. Al een paar keer las ik dat je een laagje chocola moet doen op de bodem om te voorkomen dat die nat wordt. Mijn vraag is: zou ik ook botercreme (1:1) hiervoor kunnen gebruiken?

Nee, want botercreme trekt in de bodem en maakt het zachter, en het hele punt van chocola gebruiken is dat je bodem droog en krokant blijft.

I never met a calorie I didn't like....

6

De suiker door basterdsuiker vervangen, doe ik met de appeltaart ook en dan is ie ook niet meer zo hard dat ie van je bordje springt.

Christine.