1

Onderwerp: 1-2-3 botercreme

hallo allemaal,
op deze site staat een recept van meringue botercreme, ofwel 1-2-3- botercreme. Ook een youtube filmpje erbij. zo simpel. Gisteren geprobeerd. Nou vond ik alleen de smaak heel erg overheersend naar roomboter smaken. (ik heb 31 g eiwit, 61 g suiker en 93 g roomboter gebruikt). Hebben jullie dat ook? of kan ik iets aan m'n verhoudingen veranderen?

grz
ilse

Re: 1-2-3 botercreme

Misschien kan je een smaakje erbij doen zoals vanille of citroen?

Er hoort zeker een smaakje in inderdaad.
Bijna alles wat je maar lekker vindt, vanille-extract, fruit(jam/saus), chocola. In de kant-en klare mix hebben ze ook smaakstoffen ingestopt (meestal vanille-aroma), anders zou die ook niet lekker zijn.

Omdat boter het grootste ingrediënt is, smaakt het zonder een toevoeging ook echt naar boter, wel super luchtige en zachte boter, maar het blijft boter. De ene roomboter is de andere ook weer niet.

Je kunt ook 1-2-2 maken, maar die is wel goed om te vullen, maar minder stevig om mee af te smeren. Dan is de botersmaak minder aanwezig.

Hier heb ik mijn draadje erover:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=210732

4

bedankt voor jullie reactie! ik heb het zojuist gelijk uitgeprobeerd. eerst de 1-2-2 botercreme. beetje vanille aroma erdoor. is echt lekker. daarna wat sterke koffie erdoor en echt geweldig lekker.
de creme die ik gisteren heb gemaakt in verhouding 1-2-3 ook op deze manier op smaak gemaakt. ook lekker. alleen stuk minder zoet. ik zou daarvoor dus meer suiker gebruiken