1

Onderwerp: Eerste proeverij en geslaagd

Nu net een bruidsproeverij gehad van een heel leuk bruidspaar en hun ceremoniemeester.
Ik heb de opdracht gekregen, dus ik ben helemaal blij! Ze willen graag een 3 laags bruidstaart zoals de middelste op de foto.
Ze hebben gekozen voor alle smaken die ze hebben geproefd (met marsefond) en een 10 cm taartje om 1 jaar in te vriezen  :)

Dit waren ze (de smaken staan er onder):

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/466140_198444153613095_853985164_o.jpg

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/936321_198444060279771_2081292103_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/166052_198444106946433_463694170_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/923444_198444110279766_1832687703_n.jpg

Bedankt weer voor het kijken  :)

2

Re: Eerste proeverij en geslaagd

Mooi! Denk dat ik jouw taartje als inspiratie gebruikt heb voor mijn eerste proeverij onlangs. Heb je al eerder deze combi met dat blauw gebruikt, met roosjes bovenop?
Of hebben we allebei hetzelfde taartje als inspiratie gebruikt  :o ?

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

3

Dat klopt, die was ook van mij  :Y ! Wat een leuk compliment anouckjewel  ;)  Ze willen die rozen die ik er toen op had gedaan nu ook op hebben, om te bewaren  :)

4

Grappig  :)
Je hebt mijn proeverij ook gezien, met die bronzen bloemen.
Vond het mooie aan de jouwe dat dat kant maar tot 2/3 loopt, het voorbeeld van Karen Davies is tot over de rand van het taartje.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

5

Die taartjes van jouw waren ook errug mooi hoor  :Y maar dat had ik volgens mij ook al geschreven..... ik wist niet dat je door mij was geïnspireerd, heel erg leuk dit forum!

6

Het was trouwens wel heel erg leuk om te doen, best een beetje nerveus (ik ben niet zo'n prater en gangmaker) maar het ging heel relaxed allemaal  :)

7

Wauw wat mooi! Logisch dat je de opdracht hebt gekregen  :thumb:
Zijn die randen met een mal gemaakt?

Taart!!

8

Het ziet er super mooi en verzorgd uit  :Y  En een prachtige kleur blauw, heb je die zelf gemengd of is het een kleurstof?

* * * Have your cake and eat it too * * *

Erg gave taartjes mooi strak en hoog zeg! Zijn ze 10cm?

Ik ben zo benieuwd citroencreme en champagnecreme. Is dat botercreme met die smaak erdoor? Of maak je dat heel anders?

Alvast bedankt voor je reactie!

Ik heb het taartenvirus te pakken: www.choicetaarten.nl of Like mijn facebookpagina

10 Laatst bewerkt door ChoiceTaarten (05-05-2013 15:19)

1x is genoeg ;)

Ik heb het taartenvirus te pakken: www.choicetaarten.nl of Like mijn facebookpagina

11

Biebje schreef:

Wauw wat mooi! Logisch dat je de opdracht hebt gekregen  :thumb:
Zijn die randen met een mal gemaakt?

Dank je wel  :)  Die randen heb ik inderdaad met een mal gemaakt, nl de Kristen Lace Border van Karen Davis.

12

NaHa schreef:

Het ziet er super mooi en verzorgd uit  :Y  En een prachtige kleur blauw, heb je die zelf gemengd of is het een kleurstof?

Dank je wel! Die kleur blauw is eigenlijk paars  ;) , nl de VeeBee Smoky Amethyst.

13

ChoiceTaarten schreef:

Erg gave taartjes mooi strak en hoog zeg! Zijn ze 10cm?

Ik ben zo benieuwd citroencreme en champagnecreme. Is dat botercreme met die smaak erdoor? Of maak je dat heel anders?

Alvast bedankt voor je reactie!

Thanx!!
Ze zijn 12,5 cm. De champagnecrème heb ik gemaakt met patidess champagne en bij de citroencrème heb ik de helft van het water wat in de mix moet vervangen door citroensap. Errug lekker en niet zo onwijs zoet.

Ah super bedankt. Ik smeer altijd af met de gewone botercreme en gebruik bijna nooit de mix, ga t toch vaker proberen en dan vooral om eens andere smaken te maken ;)

15 Laatst bewerkt door Tamataartje (05-05-2013 20:04)

Afsmeren heb ik gedaan met de 1:1 botercrème, de vullingen waren champagnecrème en citroencrème. Ik vind de mix erg lekker.
Maar ook door de 1:1 kun je natuurlijk een smaakje doen, witte chocolade bijvoorbeeld   :9