1

Onderwerp: PME natural foodcolor

Hallo,

Misschien een rare vraag, maar ik vroeg me af hoelang je fondant gekeurd met de natural foodcolor van PME buiten de koelkast in de open lucht kan laten uitharden? Aangezien het flesje van deze kleurstof in de koelkast bewaart moet worden. Wil niet dat iemand ziek wordt van mijn taart  ;)

Groetjes Marleen

2

Re: PME natural foodcolor

Geen idee eigenlijk.
Maar in ieder geval laat je fondant toch verpakt als je het niet gebruikt. Ik denk dat eigenlijk dat je het even goed kunt gebruiken als andere fondant/marsepein met andere foodcolor

Maar misschien dat iemand er meer van weet?

Re: PME natural foodcolor

marsae schreef:

Hallo,

Misschien een rare vraag, maar ik vroeg me af hoelang je fondant gekeurd met de natural foodcolor van PME buiten de koelkast in de open lucht kan laten uitharden? Aangezien het flesje van deze kleurstof in de koelkast bewaart moet worden. Wil niet dat iemand ziek wordt van mijn taart  ;)

Groetjes Marleen

Hoi Marleen,
wij verkopen zelf natuurlijke kleurstoffen zonder E-nummers. Deze moeten ook in de koelkast bewaard worden. Als de fondant of marsepein eenmaal gekleurd is kan je gewoon de houdbaarheidsdatum van de fondant of marsepein aanhouden. De hoeveelheid kleurstof is relatief klein en het wordt ook nog eens vermengd met de suiker in de fondant en marsepein.
groetjes
Jolanda

vrouwtje Deeg; natuurlijk lekkere bakproducten