1

Onderwerp: welke zwarte marsepein?

Ik kleur normaal altijd zelf mijn marsepein en fondant maar moet nu een taart met zwart bekleden. Omdat ik zwart altijd moeilijk zelf te kleuren vind en nu dus behoorlijk wat nodig heb wil ik liever voorgekleurde marsepein kopen. Maar welke kan ik het beste nemen dan?
Gebruik anders altijd zeelandia en dacht dat ze ook gekleurde marsepein daarvan hadden maar kan het nergens vinden op internet dus zal me wel vergist hebben. Hier in de buurt verkopen ze alleen funcakes die ik zelf niet echt lekker vind en avn de bakzolder maar daar heb ik verder dus geen ervaring mee en twijfel of ik die zal aanschaffen. Kan ook via internet ergens bestellen maar dan moet het wel redelijk snel geleverd worden want het is een beetje een spoedklus (althans voor mij als niet zo ervaren bakster wel).

2

Re: welke zwarte marsepein?

Ik zag gisteren dat ze bij de webwinkel gekleurde zeelandia marsepein verkopen : feestig-webwinkel.nl/a-26707362/marsepein/zeelandia-marsepein-gekleurd-250-gram/

Herinner je gisteren, droom over morgen, maar leef vandaag!

3

Re: welke zwarte marsepein?

gaat echt prima hoor, gewoon een paar dagen van tevoren kleuren :Y
het is eerst donkergrijs, je ziet het daarna elke dag zwarter worden :Y
gaat goed met Wilton, maar ook met andere zwarten :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

4

Re: welke zwarte marsepein?

de 3e taart in deze http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=221848 is toch best zwart? O-)  ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

Re: welke zwarte marsepein?

Carien schreef:

de 3e taart in deze http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=221848 is toch best zwart? O-)  ;)

Die is inderdaad goed zwart. Hoeveel dagen laat je het liggen voordat het echt zwart is als ik vragen mag? En hoeveel kleurstof doe je er ongeveer in? Ik vind kleine beetjes vaak nog wel te doen maar zie er erg tegenop zo'n grote hoeveelheid te moeten kleuren.

6

Re: welke zwarte marsepein?

probeer het dan eerst eens uit op een klein beetje ;)
er moet wel meer kleurstof in dan om oranje te maken bijvoorbeeld, maar echt niet een half potje ofzo :nooo
net als met echt paars of donkergroen te kleuren, zoiets.

Een dag of 2 is echt voldoende, meestal is het na 1 nacht al wel zwart, maar goed, bij grote hoeveelheden ist misschien wat langer.

Ik heb deze taart dus vrij plotseling gemaakt, had nog wat zwart en dat heb ik vermengd met nieuwe marsepein en kleurstof. Dan kleurt het ook weer snel intens :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

7

Re: welke zwarte marsepein?

Wanneer het niet lukt om het zwart te krijgen zou je voor in2bake kunnen gaan. Deze lijkt qua smaakt het meest op zeelandia vind ik.