Onderwerp: bakken met hete luchtoven
ik zou graag een een stapeltaart maken ,maar nu is m'n vraag kan ik twee taarten tegelijk bakken in een heteluchtoven ?
worden die niet te droog?
want ik heb nooit de functie gebruikt bij het bakken...
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » bakken met hete luchtoven
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
ik zou graag een een stapeltaart maken ,maar nu is m'n vraag kan ik twee taarten tegelijk bakken in een heteluchtoven ?
worden die niet te droog?
want ik heb nooit de functie gebruikt bij het bakken...
ja hoor je kan er meer tegelijk bakken
bij de hete lucht functie wordt alle warmte door je oven geslingerd zodat er overal van alle kanten warmte komt
ik bak alles op hete lucht en kan 2 platen tegelijk doen met taartbodems...bij koekjes bak ik 3 platen tegelijk!
dank je wel spidygirl
dat scheelt dan tijd en energie,was altijd bang dat het gebak daardoor droger werd
nee hoor...
alleen wel rekening mee houden dat je lager gaat zitten met bakken
dus de temp lager en wat langer in de oven
hoe heet bak je ze nu?
Mijn ervaring is dat de lucht tussen de taarten, cakes enz toch minder heet wordt dan de rest. Maar ik zou het wel proberen. Misschien dat dit bij jou oven niet is. Hoop ik tenminste
nee hoor...
alleen wel rekening mee houden dat je lager gaat zitten met bakkendus de temp lager en wat langer in de oven
hoe heet bak je ze nu?
ik bak ze nu op 180 graden dus zou ik die op 150 moeten bakken met hetelucht
zo dat is hoog! idd lager bakken.
ik bak ze in een gewone oven al op 150 graden
waarom ga je nu hetelucht gebruiken als ik vragen mag?
ik gebruik graag mijn traditionele oven maar wou twee taarten tegelijk proberen bakken scheelt wat tijd
maar durfde niet.
en wat betreft de graden op 180 graden lukt het prima zonder hete lucht ,maar toch ga ik het ook eens op 150 doen
als de taarten naast elkaar kunnen staan maakt het niet uit of er nou 1 of 2 taarten in staan. misschien dat ze 5 minuten langer nodig hebben.
als de taarten naast elkaar kunnen staan maakt het niet uit of er nou 1 of 2 taarten in staan. misschien dat ze 5 minuten langer nodig hebben.
ze kunnen niet naast mekaar oven is niet zo breed en zeker als het om grote taarten gaat
ik bak er vaak wel 4 of 5 tegelijk in mn hetelucht oven
wel even kijken dat ze niet recht onder elkaar staan zodat er zoveel mogelijk lucht langs kan
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » bakken met hete luchtoven