1

Onderwerp: 1e ganache taart - niet mooi....

In het weekend m'n verjaardagstaart gemaakt.
We zijn hier niet zo'n fan van fondant, dus ik dacht ik doe het een keer met ganache.  Was lekker, maar niet mooi geworden.
Denk dat ik hem volgende keer toch eerst met botercreme moet afsmeren???

Taart is gevuld met 2x een laag bokkepootjesrook en 1laag met mascarpone/kersen/wittechocolade

Niet zo mooi, maar wel heerlijk!!

PunBB bbcode test

en nog een foto van de binnenkant

PunBB bbcode test

(weet niet waarom er 1 kleine en 1grote foto komt hoor....)

2

Re: 1e ganache taart - niet mooi....

Jammer dat de kleine foto niet goed te zien is...maar hij lijkt me toch wel goed geworden......en de binnenkant ziet er mjammie uit ieder geval...

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

3

Mmh, heb zelf weinig tot geen ervaring met ganache maar dat moet je toch er overheen gooien, hard laten worden en dan nog een laag?? Maar hij ziet er heerkijk uit!!!  volgende keer probeer je het gewoon weer.

4

Niet met botercreme hoor want zoals Pietje zegt gewoon eroverheen smeren en goed afsmeren. Had laatste een zakje met chocolade stukjes erin. Dit zette je in de magnetron en daarna over je taart heen en goed afsmeren.

Taart zonder naam is gevestigd in Amsterdam Noord. Facebook https://www.facebook.com/taartzondernaam

5

Ik zou de ganache maken, af laten koelen tot pasta dikte en dan afsmeren. De koelkast in en dan word ie vanzelf hard!!....

De taart ziet er wel erg lekker uit dus het was geen totale mislukking :D