1 Laatst bewerkt door Tamataartje (28-04-2013 16:20)

Onderwerp: Trempeer vraagje

Mag ik jullie weer even lastig vallen met een trempeer vraagje?
Ik heb woensdag een bruidsproeverij en ik wil natuurlijk perfecte taartjes neer kunnen zetten. De smaken die het bruidspaar wil proeven zijn:

Champagne crème met confiture van rood fruit;
Citroen crème met lemoncurd;
Chocolade crème met aardbeienconfiture.

De week erna komt een tweede stel en zij proeven de smaken:

witte chocolade creme
champagnecreme
beide met verse frambozen.

Welke trempeer siro(o)p(en) kan ik het beste gebruiken bij welke smaakcombinaties en kan ik gewoon verse frambozen door de cremes doen, is dat lekker?

2

Re: Trempeer vraagje

marasquin trempeer kan overal bij!
gebruik ik altijd.

en frambozen kan je op de creme leggen maar er ook doorheen
ik heb laatst was natuurlijke cupcakes gemaakt en dus geen smaakstoffen gebruikt....puur de smaak van de verse frambozen

en moet zeggen dat het erg lekker was
je kan er ook eerst een jam van maken ( doe ik met de half zoete gelei suiker) en da door de creme ...ook erg lekker

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

3

Ik ga morgen gelijk een flesje kopen, bedankt voor je reactie!

Ze willen geen jam (het tweede paar), dus ik ga de frambozen er op leggen  :Y
Moet ik dan ook tremperen? De laag waar de creme op ligt? Of juist de laag waar de frambozen tegenaan liggen, de onderkant dus van de laag die erop komt te liggen?

4

ik trempeer alle lagen biscuit.

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

5

:thumb:  thanx!

6

Ja doe je dat overal bij? Ik zou gewoon wat champagne door mn suikerstroop doen...
En ik trempeer mn onderste laag niet dat plakt zo aan de ondergrond vast..

7

etmc schreef:

Ja doe je dat overal bij? Ik zou gewoon wat champagne door mn suikerstroop doen...
En ik trempeer mn onderste laag niet dat plakt zo aan de ondergrond vast..

jahoor...in de bakkerij vroeger hadden we dit ook en ik weet niet anders....iedereen vond het heerlijk en nu ook nog steeds.

en ik doe ook de onderste laag ....maar niet te veel anders wordt het te nat ...dus gewoon een beetje

8

Wij hadden marasquin, rum en cointreau :)

En als er geen alcohol in mag zitten: gewoon suikersiroop, eventueel  met een scheutje vruchtensap erdoor.
Ik doe ook nooit de onderste laag. En de laag met jam afhankelijk van hoe nattig de jam is.

10

Bedankt voor jullie reacties dames  :thumb:
Ik heb uiteindelijk alle lagen met marasquin gedaan (klein beetje), alleen de taart met citroencreme en lemoncurd met limoncello.

11

Hoi,

Vraagje  :think: : Kan je biscuit ook tremperen met een plantenspuit?! Dit doe ik nl altijd met gewone cake....

Verneem graag, groetekes Indira

Wees jezelf, er zijn genoeg anderen!

12

Ik heb bij Kruidvat van die kleine spuitflesjes gekocht en die zijn eigenlijk te vergelijken met mini plantenspuitjes, dus ja, dat kan prima  :Y