1

Onderwerp: Candy Colors worden grijs bij mengen?

Ik heb net geprobeerd om witte callebaut chocolade te kleuren met de candy colors van Wilton. Roze maken ging prima, maar toen ik een drupje blauw erbij deed om lila/paars te maken werd het ineens olifantgrijs. Kun je deze kleuren niet mengen ofzo? Of gaat het fout omdat ik callebaut gebruik ipv candymelts? Iemand een idee?

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

2

Re: Candy Colors worden grijs bij mengen?

paars is een moeilijke kleur. als je rood of je blauw niet helemaal zuiver van kleur is (dus er zit ongemerkt een pietsie geel door) dan lukt het al niet meer.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Nou, het waren nieuwe potjes en de andere kleuren zijn zelfs nog verzegeld.  :D  Dus puurder dan dit kan niet. ;) Maar ik heb besloten het maar bij roze chocolade te houden en me niet aan paars te wagen. ;) Thnx voor je reactie in elk geval!

<><

4

Bij ons lukte paars ook niet...

Tot we paarse poeder van rainbowdust toevoegden.. Werd echt geweldig mooi paars!

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

5

ah, dat klinkt als een goeie tip! Ga ik onthouden voor de volgende keer als ik chocolade kleur. Dus een combinatie van candycolors en rainbow kleurstoffen?

<><

6

elleoj schreef:

Nou, het waren nieuwe potjes en de andere kleuren zijn zelfs nog verzegeld.  :D  Dus puurder dan dit kan niet. ;) Maar ik heb besloten het maar bij roze chocolade te houden en me niet aan paars te wagen. ;) Thnx voor je reactie in elk geval!

Ik bedoel ook niet dat er bij jou iets door elkaar geraakt zou zijn, maar niet elke kleur die je kan kopen is een zuivere kleur. Vaak is het gemengd met verschillende kleuren om de uiteindelijke kleur specifiek te maken. Rood is daarom niet altijd zuiver rood en blauw is niet altijd zuiver blauw. (En zwart is soms ook geen zuiver zwart, als je bv grijs wilt maken met Wilton zwart krijg je een soort lila.)
Groen en oranje zijn makkelijk zelf te mengen, maar voor paars kies ik liever een kant en klare paarse kleurstof.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

7

Aaah, vandaar! Bedankt voor de uitleg!

<><