1

Onderwerp: Taart met een bijzondere reden: koninklijke onderscheiding!

De broer van mijn oma krijgt een koninklijke onderscheiding uitgereikt en ze wil hem graag een taart cadeau geven.
Ik heb wat geprutst met de letters 'onderscheiding' het paste echt net niet.. Aarghhh :grr: Dit was het beste wat ik ervan kon maken.. Baal wel een beetje nu in de foto's zo zie, maar goed. Ik hoop dat hij er blij mee is!

Ik heb trouwens mijn ideeën ook opgedaan op dit forum!  :)

http://img266.imageshack.us/img266/589/imagesza.jpg

http://img850.imageshack.us/img850/1991/imagextov.jpg

2

Re: Taart met een bijzondere reden: koninklijke onderscheiding!

Nou, ik vind um helemaal leuk!! We zijn altijd het meest kritisch op ons eigen werk!!... Je hebt het goed gedaan hoor!!

3

Ik krijg de letters niet eens de vorm uit....hartsikke goed gelukt, en leuk ook!

Wat een lieve reacties. Het is inderdaad zo dat je echt kritisch bent op je eigen werk. Een ander kijkt niet zo gedetailleerd.

De letters zijn ideaal om mee te werken. Ook echt heel makkelijk. Ik heb tappits. Als je die ook hebt en niet goed weet hoe je ze moet gebruiken moet je het eens op YouTube opzoeken. Het werk echt heel makkelijk. Je 'slaat' ze eruit door die 'lineaal' bijv. op de rand van je aanrecht te slaan.

5

ik vind hem heel erg mooi gemaakt!

(alleen staat de N van kroon volgens mij op de kop.... :shh: )

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

Oh! Siena! Je hebt helemaal gelijk. Oeps!  :o

7

Mooie taart!
Daar zal hij vast blij mee zijn!

Make cake, not war :)

8

Ik vind het woord onderscheiding dat niet past helemaal niet storend. Het was mij echt niet opgevallen als je het niet gezegd had. Ik vind het een hartstikke leuke, duidelijke taart!  :thumb:

Over die tappits, ik krijg ze ook niet uit de vorm. Heb het al geprobeerd met 'slaan' maar ze plakken gewoon te veel. Ik gebruik pettinice fondant, is die misschien te zacht? Of heb je nog een andere truc voor me.. vind de letters zo mooi, als ze er wel goed uitkomen  :s

9

Vind het een heel leuke taart en de ontvanger zal echt niet letten op wat jij kleine schoonheidsfoutjes vind.

10

Krisvanvliet schreef:

Oh! Siena! Je hebt helemaal gelijk. Oeps!  :o

de ontvanger zal het echt niet zien hoor,
gewoon een klein tipje voor de volgende keer

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

11

wat mooi

12

Joke: over de tappits.. Ik heb eigenlijk niet meer tips. Ik zorg dat mijn fondant niet te plakkerig is door het goed uit te rollen over poedersuiker. Daarnaast zorg ik altijd dat het echt heel dun uitgerold is. Eigenlijk zo dun mogelijk.. Ook laat ik het dunne lapje eerst tien minuten liggen zodat het een beetje uitgedroogd/aangedroogd is en niet meer plakt. Dan gaat het bij mij altijd goed. Ik hoop dat je er wat aan hebt :)

13

Ja, ik denk het wel. Ik vroeg me de laatste keer al af of ik het niet te dik had uitgerold. En inderdaad 10 minuten laten liggen, ga ik ook nog eens proberen. Bedankt!!

14

Een heel leuke taart! :thumb:  :Y

Tip: Als je met je tappits op je roller mept, i.p.v. op een rand, heb je minder kans op breuk van je tappits. ;)

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!