Onderwerp: Heel veel van de afgelopen tijd

Voor een collega die 25 jaar getrouwd was.
Hij had gevraagd of ik een taartje voor ong 15 man kon maken want ze zouden het toch niet vieren. Geen probleem, wilde ik wel doen voor h'm.
Krijg ik een dag later een mailtje van zijn zus of ik voor hun trouwdag een taart wilde maken voor 30/35 man. Ze hadden een verrassingsfeestje geregeld. Dan moest op 1 taart iets met een bootje omdat hij bij de havendienst werkt en op de andere iets met zang en bubbelbaden omdat ze in een koor zingt en bij een bubbelbaden winkel.
Maar ik had met mn collaga afgesproken dat ik de taart mee zou nemen naar het werk.
Ik had echt zoiets van hoe gaan we dit aanpakken. Toen zei mn schoonzus van; als je nu een dummie maakt en die iets verzwaard dat heeft hij vast niet door en dan voor de zus de echte taarten maakt.
Dus zo gezegt zo gedaan.
Het kleine (dummie)taartje een ouder bruidspaar ( van wendy) en rode roosjes. meegenomen en hij vond het prachtig!
En s'avonds de andere 2 taarten bezorgt bij hun thuis. Hij in een roeibootje als havendienstboot op het water en zij lekker in zingend in bad terwijl ze op sleeptouw genomen word door har man
Aangebeld en toen ze open deden gezegd dat ik een foutje had gemaakt en dat ik per ongeluk piepschuim als vulling had gebruikt en dat dit de vervangende waren met de groeten van hun (schoon)zus.
Stil...naar de koelkast lopen, taartje eruit, er naar kijken.
Nee dat kan niet zeiden ze. Dus ik de taart ophoog getild en de onderkant maar laten zien dat die echt nep was.
Ze waren er echt van overtuigd dat die echt was!
De volgende dag zei mijn collega dat ze een beetje perplex stonden maar dat de taarten erg mooi en lekker waren.

Nou deze spreekt natuurlijk voor zich zelf. Voor pakjesavond uit het boek van Wendy. Door de biscuitmix had ik wat speculaaskruiden gedaan.
Ook uit het boek van Wendy. Voor het vrouwtje waar onze paarden staan om te bedanken voor de goede zorgen voor de beestjes.
Voor de verjaardag van mijn man, geloof dat de vuurtoren uit Mjamtaart kwam. Wat een ruzie heb ik met die taart gehad. Alles wat verkeerd kon gaan ging verkeerd!
Het is niet de beste en allermooiste maar was op een gegeven moment er helemaal klaar mee en blij dat die in elkaar zat.
Feedback altijd welkom!