1

Onderwerp: In oven laten drogen?

Ik ben bezig met een huisje te maken in fondant met tylose en heb gisteren de muren uitgesneden in baksteen motief.Ik had het idee om het vandaag in elkaar te zetten met royal icing maar het is  nog niet stevig genoeg .Heb eens gelezen dat je het vlugger kon laten drogen in de oven op lage temperatuur.Heeft  er iemand dat al eens geprobeerd?En op welke temp?Thanks!!!

2

Re: In oven laten drogen?

Ik heb het (nog) niet geprobeerd, maar heb wel begrepen dat je dan de oven op 50 gr moet zetten met de deur een stukje open. Weet niet hoe lang, maar geloof wel lang..

3

Ik doe het bijna altijd. Met de deur van de over dicht, anders doet mijn oven het niet. En dan 30 min. op 50 graden. Daarna uit de over halen, niet aankomen want dan is het helemaal zacht. Maar als het afgekoeld is is het hard.

Je vindt mijn taarten ook op Facebook: https://www.facebook.com/bakkriebels/
Wat meer lezen bij mijn baksels? http://bakkriebels.nl/

Yep, doe ik ook! 30 tot 50 minuten op 50 graden met de deur dicht. Ik leg de spullen altijd op een foammatje.

Dank u wel !!Ligt nu in oven met deur dicht anders doet hij het ook niet!

Ik ga dit ook proberen: heb een zwaard gemaakt om door een piratentaart te steken.
Maar waar leg ik het best op? Rooster? Heb dan wel schrik dat de strepen van het rooster effect gaan hebben op mijn zwaard. En op een bakplaat heb ik schrik dat er maar 1 kant hard wordt en de kant waarop het zwaard ligt nog zacht gaat blijven.
Iemand tips? xxx

Ik leg het meestal op foammatjes en draai het om na 30 minuten.

stomme vraag maar ik weet niet wat je ermee bedoelt :o  £Ik denk niet dat ik dat heb

Je hebt van die matjes waar je bijvoorbeeld rozenblaadjes op kan verdunnen, foampads heten die in de shop. Daar leg ik altijd mijn spullen te drogen op in de oven.

Met dikkere decoraties  haal ik de decoratie uit de oven, even laten drogen, omdraaien en weer terug de oven in.

ah jammer genoeg heb ik die niet.  :nooo  dan maar zo op de bakplaat proberen zeker? Nu ben ik alleen zo dom geweest om het zwaard al te schilderen in zilver  :/  Dat zal ook niet goedkomen in de oven vrees ik...