1 Laatst bewerkt door Esthervv (25-04-2013 12:12)

Onderwerp: Libanees toetje toe!

Ik heb gisteren na mijn *piep*koekjes probleem :grr:  :grr:  :grr:  het deeg in een hartjesvorm gedaan en daarin gebakken. Vandaag heb ik uit een libanees kookboek dat ik van mijn buren kreeg er  een lekker dessert mee gemaakt! ik heb met griesmeel en slagroom, een ei en oranjebloesemwater een pap gemaakt die ik in de vorm heb afgebakken. uit de vorm gehaald en (dit had eigenlijk met slagroom moeten Worden opgespoten, maar omdat dit een melkvrije mix is (soort van klopklop)  die ik met haverslagroom en een beetje oranjebloesemwater heb gemaakt, is hij niet zo stevig,soms lukt het wel soms niet, weet ook niet waarom) en dus maar gegoten. horen eigenlijk nog pistachenootjes op, maar die had ik niet meer. het gerecht heet smeed bil-astha.  Het is mums  :9 en weer eens wat anders!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-G7PRAO84-D.jpg

2

Re: Libanees toetje toe!

Ik zou het op basis van de griesmeel (brrrr) zelf overslaan, maar vind het er wel leuk uit zien!

.. Want taart kan altijd!!

3

Haha ik ben het met Lejow eens griesmeel.... brrrrrrrr Wel leuk dat je iets uit zo'n kookboek maakt, uit ervaring weet ik dat deze boeken vaak op de plank blijven staan  :shh:

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

4

Bedankt, ik vind zelf griesmeel heerlijk, en nu is ook de slagroom stijf!  :) heb net een halve taart ervan op zo lekker is hij :o

Het boek heeft heel veel lekkere recepten, en ik ben gek op de arabische keuken, dus ik pak ze nog wel eens ( heb er meerdere)
Je zou het ook eens met rijstepap kunnen proberen, ik denk dat het qua smaak niet veel verandert, de oranjebloesem geeft het een heerlijk apart smaakje!

5

griesmeel trekt mij ook niet ...maar wat je hebt gemaakt ziet er wel lekker uit!

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie