1

Onderwerp: Help! Nieuwe sugargun; er komt niets uit

Hoi allemaal,

Eindelijk heb ik dan een sugargun gekocht en nu heb ik m eigenlijk direct nodig voor een taart, maar er komt dus niets uit...
Wanneer ik heel rustig het handvat inknijp dan gebeurt er niets, soms komt er een heel klein beetje uit (1 mm ofzo)
Wanneer ik harder doorknijp komt er ook niets uit en klikt de gun op een bepaald moment en dan schiet het handvat door

Het middenstuk heb ik al allebei de kanten op geprobeerd maar dat maakt geen verschil.

Doe ik iets fout? Of heb ik gewoon supererge pech dat ie niet werkt?

Bedankt alvast!

Re: Help! Nieuwe sugargun; er komt niets uit

Misschien minder erin doen en van tevoren goed doorkneden zodat het soepel is

3

Bedankt voor de tips! Vol, halfvol heb ik allebei al geprobeerd en heb t wel 10 minuten gekneed..

Hmmm raar, dan zou ik het zelf ook even niet weten helaas!

5

Wat heb je erin gedaan, marsepein of fondant? Als je er bijvoorbeeld tylose doorheen gekneed hebt wordt het al bijna onmogelijk.....

Probeer het eens met een dot(je) Crisco er goed doorheen gekneed, dat zou best kunnen helpen.

Ik heb dat zelf ook en ik dacht zo hoort het zeker,dat het zo langzaam gaat bedoel ik.
Ik knijp me een ongeluk en gaat heel langzaam eer dat je zo een lange sliert heb pfff.

7

ja ik ken t probleem, ik doe altijd wat crisco een beetje op mn handen en een klein beetje op de fondant ff warm kneden en dan in de s.gun.

hoop dat het bij jou ook helpt..oja als hij vers is gaat het ook makkelijker dan dat het al ff op tafel ligt.

s6

8

Bedankt voor de snelle antwoorden! Nu heb ik mijn crisco niet hier (heel handig spullen verdeeld over studentenkamer en thuis O-) ) dus dat ga ik morgen maar proberen. Met verse fondant gaat het alweer beter dan die ik al gekleurd had, dus dat geeft nog een beetje hoop. Vind alleen het 'doorklikken' gek.. Ik hoop dat dat weggaat als er crisco door zit :P

9

nee soms klik je nog door..tenminste ik wel, je woont te ver anders kon je wel ff crisco ophalen :D

10

Hehe ik zie  nu dat mn oude woonplaats er nog staat  :D
Maar als dat klikken normaal is, dan is t ook niet erg, ik vond daarstraks namelijk een topic waarin stond dat dat niet zo was en diegene had de gun omgeruild

11

Ik heb vaak problemen met het kleinste rondje. Misschien even kijken of het met het vormpje met de grootste opening wel lukt. Dan weet je in ieder geval of die het doet of niet.

Ook moet de marsepein/ fondant helemaal aangedrukt zijn met het stampertje voordat je gaat knijpen, anders pakt die m niet.

Suc6

Groetjes Sanne

12

Ik heb vaak problemen met het kleinste rondje. Misschien even kijken of het met het vormpje met de grootste opening wel lukt. Dan weet je in ieder geval of die het doet of niet.

Ook moet de marsepein/ fondant helemaal aangedrukt zijn met het stampertje voordat je gaat knijpen, anders pakt die m niet.

Suc6

Groetjes Sanne

13 Laatst bewerkt door @ppeltje (26-04-2013 08:02)

Meer crisco door de fondant doen en hij gaat als een trein!
Doe er echt een flinke lik doorheen en met 1 keer knijpen heb ik dan al 10 cm eruit met het kleinste gaatje.  :Y

Oh en hoe je hem in elkaar zet scheelt soms ook:
Houdt de sg vast met de aandrukker aan de linkerkant. Je zou nu het opschrift op de schacht van links naar rechts moeten kunnen lezen.
Ook de diskjes hebben verschillende kanten; een afgeronde en een platte kant. Ik zorg er altijd voor dat de afgeronde kant naar beneden zit en de platte kant dus tegen de fondant aan.
Ik weet niet of dit het probleem voor je oplost, maar voor mij werkt het heel goed zo.  :rolleyes:

Verder druk ik niet de schacht helemaal vol, maar rol ik een dikke sliert die zonder problemen in de sg past. Dan de aandrukker aanduwen en je kunt aan de slag.

Dat is toch een TAART waard!

Ik ivnd het ook een onding! Maarrr... met zwarte MARSEPEIN (in2bake) werkt ie als een tierelier!

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

15

Bedankt voor de tips allemaal nog! Hij is het inderdaad gaan doen. Lekker veel crisco erdoor en de fondant kleuren vlak voordat het erdoor ging was de truc bij mij. En veeeeel geduld bij de kleine gaatjes  O-)