1

Onderwerp: breselienne als vulling biscuit taart ?

hai hai ,
wat denken jullie ?
zou dit yummie zijn een biscuit taart met laagje banketbakkers room (of miss echte vanilepudding) en dan laagje slagroom met bresilliene nootjes ?
of zou dit een onaangenaam gevoel zijn die bresiliene nootjes in een biscuit taart .
mijn zoontje is verzot om bresilienetaart (das dan met een koekbodem) maar wil een angry birds taart dus zoek ik de gulden middenweg.

2

Re: breselienne als vulling biscuit taart ?

Ik zou het niet weten, geen ervaring met deze smaak...ben benieuwd naar de meningen van de 'kenners' :)

3 Laatst bewerkt door taartenprinsesje (25-04-2013 07:22)

Dat is toch gewoon nougatine? Dat kan best lekker zijn, zeker in combinatie met slagroom, want dan smelt het er een beetje in weg
In combinatie met banketbakkersroom lijkt het mij persoonlijk wat minder, maar als jullie dat lekker vinden, waarom niet?
Ook lekker in combinatie met ganache

I never met a calorie I didn't like....

4

taartenprinsesje schreef:

Dat is toch gewoon nougatine? Dat kan best lekker zijn, zeker in combinatie met slagroom, want dan smelt het er een beetje in weg
In combinatie met banketbakkersroom lijkt het mij persoonlijk wat minder, maar als jullie dat lekker vinden, waarom niet?
Ook lekker in combinatie met ganache

tja zo wordt ie hier verkocht bij de bakker . een koek bodem laag pudding laag slagroom en dan de nootjes erop . ik ben er zelf geen fan van maar man en zoon wel  :D
kheb juist eens nougatine gegoogled want kende het niet ziet er ook lekker uit

5

zo is deze van bij ons allé de gewone bresiliene taart dan met kruimeldeeg
http://www.horeca-messiaen.be/nl/produc … mburg.html

6

blijkbaar maken sommige hem met flan zou dit beter zijn qua textuur en smaak ?

7

geen idee, maar is wel erg lekker!!! ik ben het helemaal met je zoon eens!!!

Groetjes Yvon

8

Kan je niet gewoon de rand met nootjes versieren en dan op de bovenkant de angry birds versiering doen?

9

zou wel kunnen  :D maar mijn zoontje is wordt 5 en die weet dus wat ie zeker wel en niet wil alst nie volledig in thema is gelijk ie angry birds jent en geen lekker marsepein rond is zal hij zeer verontwaardigt zijn daarmee dat ik een alternatiefje zoek op zijn  bresiliene taart en des te meer omdat hij nooit de koek van zijn taart eet miss met de biscuit wel ;)

10

waarom vul je niet met crème? je kunt desnoods een amandelcrème maken. scheutje amaretto erdoor

11

ja dat lijkt me ook lekker :P

12

dit is het dan geworden en twas jummie
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=223539

13

Uhh vraag van een beginner. Wat is bresseliene?

14

da zijn van die gekarmeliseerde nootjes voor op ijsjes enz misschien noemen ze dit in nederland anders .
dit  dus http://www.promobutler.be/nl/winkels/Co … es-1163921

15

als je een hakmolentje hebt kun je de bresseliene ook daarmee vermalen en door je botercreme doen. ook lekker...