1

Onderwerp: Geen vrienden met fondant zwart

Sinds dat ik ook verslaafd ben geworden aan taarten bakken (ruim 2,5 jaar) heb ik niet zo een goed ervaring met zwart.

Ik ervaar de zwarte kleur echt plakkerig. Ik word daar gewoon echt ziek van :(
Hebben jullie dat ook? Wat kan ik het beste doen?
Ik gebruik normaal pettince en heb zelfs ook die van xenos gebruikt. maar het gebeurd echt alleen bij de zwarte.

Binnekort moet ik voor een bestelling erg veel zwart gebruiken. Daarom dat ik graag antw. op mijn vraag zou willen.

Thanks

2

Re: Geen vrienden met fondant zwart

Ik meng (voorgekleurde) zwarte fondant wel eens met chocoladefondant (van SatinIce) :Y Dat is van zichzelf al donkerbruin en niet zo plakkerig. Na mengen is het nog steeds mooi zwart, een stuk beter werkbaar, én lekkerder  ;)

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3

Re: Geen vrienden met fondant zwart

De fondant van Xenos vind ik zowieso heel erg afgeven.
Ik gebruik funcakes, en ja je moet met zwart gewoon heel erg opletten

4

Re: Geen vrienden met fondant zwart

Dat heb ik nog nooit ervaren. Ik gebruik zelf ook graag Pettinice maar misschien kun je die van Funcakes eens proberen...

5

Re: Geen vrienden met fondant zwart

Ik heb nooit problemen met plakkerigheid van zwart. Rolt prima uit. Het enige wat ik wel heb is dat ik moet uitkijken met het gebruiken van andere kleuren daarna. Zwart geeft af aan je handen en je moet echt je handen schoon maken nadat je zwart hebt gebruikt ... of handschoenen gebruiken.

Overigens gebruik ik Funcakes.

http://www.facebook.com/TQofPops
I'm not insane, I'm mentally hilarious

6

Re: Geen vrienden met fondant zwart

Ik zal dan ook maar eens Funcakes proberen.
Uitrollen? met zwart? NOOOOIT gekund. laat staat uitrollen. Ik heb soms momenten dat een oogje rollen met mijn vingers zelfs moeilijk gaat...

Bedankt voor jullie tips

7

Re: Geen vrienden met fondant zwart

Ja, rolt uitstekend. Ik heb er hele taarten mee bekleed  :Y

http://www.facebook.com/TQofPops
I'm not insane, I'm mentally hilarious

8

Re: Geen vrienden met fondant zwart

Ik heb het ook vaak met zwarte fondant, ik laat hem telkens even uit de verpakking liggen (een uurtje ofzo) en dan gaat het beter. Moet wel zeggen dat ik zwart tot nu toe alleen voor details heb gebruikt, niet om mee te bekleden.

9

Re: Geen vrienden met fondant zwart

Zwart van xenos vond ik prima. Heb ooit uit zo een winkeltje in Zoetermeer een kilo zwart gehaald, nou ik was echt in staat om.het terug te brengen maar was de.moeite niet waard. Sommige winkeltjes doen denk zelf kleuren en dan weer kilo verpakkingen maken.  Kzal ieg nooit meer uit dat winkeltje halen.

10

Re: Geen vrienden met fondant zwart

Ik heb vorig jaar een aantal taarten met zwart moeten bekleden. Inderdaad Pettince, maar wel op een tafelzeil en met handschoenen aan. Kan me niet herinneren dat het heel rampzalig was, behalve dan dat het snikheet was in huis (kokosolie smelt boven de 24 graden en stond vloeibaar in mn voorraadkast) en dat wel wat meespeelde.

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

11

Re: Geen vrienden met fondant zwart

Ik heb laatst ook pettinice zwart gebruikt en geen problemen gehad met rollen, wel vaak tussendoor (beetje!) crisco op mijn handen gesmeerd om teveel plakken te voorkomen.

Geweldige tip Sonj@, dat ga ik de volgende keer zeker doen!