1

Onderwerp: Oranje whoopwhoop, Oranje whoopwhoop, leve...

de koning...in...

http://i3.photobucket.com/albums/y68/sweetangelleonie/IMG_7319_zps11fb0f1f.jpg

http://i3.photobucket.com/albums/y68/sweetangelleonie/IMG_7316_zps72207c70.jpg

.. Want taart kan altijd!!

2

Re: Oranje whoopwhoop, Oranje whoopwhoop, leve...

Bedankt, werkelijk bedankt alle ruim 170 mensen, voor jullie niet reageren...

Heb het al vaker gezegd, maar heb soms echt het idee dat ik hier dingen plaats voor Jan L*L.
Ik kijk iedere dag wel even hier op het forum en probeer dan op de meeste dingen even een reactie te geven en ga sowieso altijd even kijken bij de mensen die nog weinig tot geen reacties hebben.
Puur omdat ik weet hoe leuk het is om waardering te krijgen voor wat je maakt.

Ook al is het een simpele 'leuk' of 'gaaf', het geeft wel weer dat mensen even stil staan bij jouw werk.

3

dat is zeker niet leuk!
ik kijk ook regelmatig op het forum ...maar dit topic heb ik echt nog niet eerder voorbij zien komen

het is echt niet leuk als er niemand reageert.
ik heb ook wel eens iets gemaakt en dan reageert er ook niet zoveel
maar ja je doet er niets aan

ik probeer ook wel bij veel mensen te reageren ...maar je kan ook niet op alles reageren ...dat is bijna een dag taak!

je whoopies zien er in iedergeval wel lekker uit hoor! :thumb:
ik hoop toch dat je blijft plaatsen ...ik vind het toch leuk om de creaties van mede baksters te bekijken

groetjes claudia

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

4

Ik heb hem ook niet voorbij zien komen...maar ik ben de laatste dagen niet echt aanwezig geweest, ook la was ik op het forum.... Ik vind het ook vreselijk als niemand reageert. en soms zie je inderdaad veel leuks en wordt het een beetje veel, maar als je ziet dat niemand reageert vind ik op zijn minst een klein antwoordt op zijn plaats. we doen toch allemaal ons best ten slotte, of niet soms.

Ik vind ze wel leuk, en ze zien er lekker uit.Wat heb je voor vulling?
ik heb mij nog niet gewaagd aan macarons, ben nogal onhandig en heb een probleem met mijn fijne motoriek... ben bang dat ze sneuvelen. merenques krijg ik ook nog wel eens gebroken.... :grr:

Ga vooral door, en ook top dat je de moed heb om je frustratie uit te spreken die sommige van ons zeker voelen! :Y  :thumb:

5

Lejow schreef:

Heb het al vaker gezegd, maar heb soms echt het idee dat ik hier dingen plaats voor Jan L*L.
Ik kijk iedere dag wel even hier op het forum en probeer dan op de meeste dingen even een reactie te geven en ga sowieso altijd even kijken bij de mensen die nog weinig tot geen reacties hebben.

Ook al is het een simpele 'leuk' of 'gaaf', het geeft wel weer dat mensen even stil staan bij jouw werk.

Als ik je bovenste regel lees ben ik er eigenlijk al klaar mee en wil niet eens reageren, zo negatief... maar doe het toch.

Persoonlijk plaats ik mijn creaties om aan anderen te laten zien, zodat er andere, nieuwe ideeën ontstaan. En in eerste instantie niet om reacties te krijgen, dat is alleen maar een leuke bijkomstigheid. Het verhaal dat de oude kliek op het forum elkaar alleen maar reacties geeft is ook niet waar. Ik behoor namelijk ook tot die kliek en waar blijven de reacties op mijn topic dan?? Toevallig de rozenguirlande op een cupcake in de klein en fijn categorie. 4 reacties 470 mensen ongeveer.... Maar daar gaat het mij niet om. Toevallig sprak ik erover met iemand op de beurs.
Zij gaf aan dat het forum in een paar jaar tijd veel groter was geworden en het onmogelijk was alle categorieën te bekijken. Haar interesses gaan uit naar de bruids/stapeltaarten en dus kijkt zij alleen daar nog (jammer voor mij omdat ik bijna alleen maar in de klein en fijn plaats). Daar reageert zij ook niet op alles, maar wat zij echt mooi vind daar komt een reactie te staan. En dan bedoelt zij niet alleen de taart, maar ook hoe het op de foto is gezet, dat doet namelijk ook wonderen.
Dus voordat je zo'n negatieve reactie plaatst denk dan eerst even na. Misschien is jou creatie wel heel erg lekker en mooi, maar komt dat niet zo goed naar voren omdat het niet zo mooi gepresenteerd is of een rommelige achtergrond heeft. Het oog wil ook wat ;)

Het is een heel verhaal geworden, maar ik hoop dat je ik op een vriendelijke/positieve manier toch geprobeerd heb uit te leggen, hoe het kan dat er soms wel en soms niet gereageerd wordt.

Ik hoop dat ze wel heel erg lekker waren!!!

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

6

Lejow schreef:

Je kan het ook omdraaien......er hebben wel 170 mensen gekeken.....dat ze niet reageren is dan jammer.....ze hebben wel gekeken en misschien wel inspiratie hieruit gehaald. Dit kan ook voldoening geven.

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

7

marlies schreef:
Lejow schreef:

Als ik je bovenste regel lees ben ik er eigenlijk al klaar mee en wil niet eens reageren, zo negatief... maar doe het toch.

Persoonlijk plaats ik mijn creaties om aan anderen te laten zien, zodat er andere, nieuwe ideeën ontstaan. En in eerste instantie niet om reacties te krijgen, dat is alleen maar een leuke bijkomstigheid. Het verhaal dat de oude kliek op het forum elkaar alleen maar reacties geeft is ook niet waar. Ik behoor namelijk ook tot die kliek en waar blijven de reacties op mijn topic dan?? Toevallig de rozenguirlande op een cupcake in de klein en fijn categorie. 4 reacties 470 mensen ongeveer.... Maar daar gaat het mij niet om. Toevallig sprak ik erover met iemand op de beurs.
Zij gaf aan dat het forum in een paar jaar tijd veel groter was geworden en het onmogelijk was alle categorieën te bekijken. Haar interesses gaan uit naar de bruids/stapeltaarten en dus kijkt zij alleen daar nog (jammer voor mij omdat ik bijna alleen maar in de klein en fijn plaats). Daar reageert zij ook niet op alles, maar wat zij echt mooi vind daar komt een reactie te staan. En dan bedoelt zij niet alleen de taart, maar ook hoe het op de foto is gezet, dat doet namelijk ook wonderen.
Dus voordat je zo'n negatieve reactie plaatst denk dan eerst even na. Misschien is jou creatie wel heel erg lekker en mooi, maar komt dat niet zo goed naar voren omdat het niet zo mooi gepresenteerd is of een rommelige achtergrond heeft. Het oog wil ook wat ;)

Het is een heel verhaal geworden, maar ik hoop dat je ik op een vriendelijke/positieve manier toch geprobeerd heb uit te leggen, hoe het kan dat er soms wel en soms niet gereageerd wordt.

Ik hoop dat ze wel heel erg lekker waren!!!

Sorry, ik moet toch even reageren.  Ik vind 4 reacties toch een stuk beter als geen. Het is het feit dat er totaal niemand reageert wat frusterend voelt. Ik vind het soms ook erg veel om op te reageren, maar let toch wel een beetje op of er iemand reageert. Ik kijk altijd bij de nieuwe berichten, en geniet van alles, ook al vind ik het soms niet naar mijn smaak. Zoals ik al zei we doen allemaal ons best.
gedragsmatig gezien, Wij zijn sociale wezens die toch zeer vaak naar een vorm van bevestiging zoeken, en daarom zich "blootstellen". Ik heb gisteren een berichtje geplaatst wat ik eigenlijk nooit zou doen, maar echt even die bevestiging nodig had. Zo ook met onze taarten showen.
En wat betreft de achtergrond... niet iedereen heeft een goede camera bv. ik heb alleen mijn telefoon. En ik begin nu pas ook naar mooiere achtergrond te kijken voor mijn taarten, ik denk als je net begint dat je daar helemaal niet bij stil staat....maar dat maakt het werk of de taart toch niet minder... alleen een prachtige achtergrond zoals bv. Claudia of Brenda maken. tja dan ziet het er nog mooier uit!

Het gaat er volgens mij vooral om dat mensen zich bevestigd voelen, en dan is het verschil tussen 0 en 1 reactie enorm groot.

Zien er lekker uit, wat is de smaak van de creme?

9

Leul, leuk! is het een botercreme die er in zit?

Groetjes Yvon

10

Esthervv, het zijn geen macarons, maar whoopies! Is slagroom met sinaasappelsmaak (de vulling dan)  :9  :9  :9  :9

Marlies, ik heb het nergens over de oude kliek. En je mag het negatief vinden, maar het is wel precies zoals ik me voel.
En sorry hoor, maar ik doe ook altijd op het maken van de foto mijn best. Probeer het leuk te presenteren en de achtergrond zo neutraal mogelijk te maken.
Niet vanuit een taartdoos of koelkast ofzo.

11

Lejow schreef:

Esthervv, het zijn geen macarons, maar whoopies! Is slagroom met sinaasappelsmaak (de vulling dan)  :9  :9  :9  :9
.

Hmm leesbril op mischien.... :lol:  :lol:

12

Lejow schreef:

Marlies, ik heb het nergens over de oude kliek. En je mag het negatief vinden, maar het is wel precies zoals ik me voel.
En sorry hoor, maar ik doe ook altijd op het maken van de foto mijn best. Probeer het leuk te presenteren en de achtergrond zo neutraal mogelijk te maken.
Niet vanuit een taartdoos of koelkast ofzo.

Ik snap je wel hoor!!! Dan ben ik helemaal happy de peppie met mijn gemaakte taart.... En dan krijg je bijna of helemaal geen reactie  :(  :s  :think:  maar de woopies zijn vast al op!!!  :9

Groetjes Carolien

13

Jup.. En ze waren heerlijk hahahaha!

En wat je zegt is het ook denk ik Taartelien!

Ze zien er lekker uit! :)
Hoe maak je slagroom met sinaasappelsmaak? :o

facebook.com/caro.taartencupcakes

15

:o helemaal mee eens...ik plaats ook niet veel en wat ik plaats  :| krijg ik ook niet  meer dan hooog uit 2 reacties...als die t haalt.. ook ik kijk elke dag omdat ik het leuk vind om te kijken wat iemand kan en hoe vinding rijk ze zijn. moet ook zeggen dat ik zelf minder ga reageren :o

compliment voor je eerlijkheid, zelf had ik er wel aan ged8 maar gewoon mn schouders opgehaald :thumb: 

je whoopies klinken heeerlijk :9 kzou er zo van kennen happen :Y

groetjes monique

16

Om er nog even op terug te komen; misschien ben ik wat makkelijker met het niet of nauwelijks ontvangen van een reactie  :o Maar inmiddels heb je al aardig wat reacties ontvangen ;)

Maar toch ben ik van mening dat het oog ook wat wil, en met een eenvoudige compact camera (die ik ook jaren heb gehad) kan je prachtige plaatjes schieten. De tweede foto kan er prima mee door, maar de bovenste foto, vind ik wat rommelig door de stoel die je op de achtergrond ziet. Als ik je een tip mag geven hierover. Probeer het eens op een stuk wit papier te fotograferen, zo komen de kleuren van je whoopies (of wat je ook op de foto zet) beter uit. Het hoeft niet eens mooi aangekleed met een servetje/bordje/vorkje, soms is dat zelfs storend. En ik heb echt geen foto opleiding gehad maar ben wel iemand die daar op let (en meerdere mensen met mij).

Tot slot... Ik wil je alleen maar helpen en probeer je wat opbouwende kritiek te geven zodat je daar misschien wat mee kan doen, om in het vervolg wat meer reacties te mogen ontvangen. Ik hoop dat je dat begrijpt.

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

17

Dat snap ik hoor Marlies, dat waardeer ik!

Carolinedrost, nou meestal geef ik de slagroom een maakje met saroma kloppudding. Die hebben alleen de smaak sinaasappel natuurlijk niet.
Nu heeft de action (jaja) pakken met 'oranje cupcakes' een gewone naturel cupcake, met mix erbij voor een sinaasappeltoef.
Mixen met slagroom en klaar.
Het is werkelijk goddelijk, smaakt als een gesmolten split ijsje.. (alleen daarom zou ik zo al tig van die pakken kunnen halen hehe)

Bedankt monique!

18

Ik snap je best een beetje. Wordt er zelf ook nogal eens onzeker van.
Heb ik onwijs m'n best gedaan iets moois en lekkers te maken..en ook nog eens mooi op de foto te zetten...
En dan krijg ik ook soms bijna geen reacties.
Het klopt wat je zegt...soms zoek je ook een beetje bevestiging op t forum.

Maar goed..ik reageer ook lang niet overal meer op. Simpelweg omdat ik niet altijd de tijd neem om alle laatste posts te bekijken. En de ene categorie is wat meer populair dan de andere..

Gewoon lekker blijven posten, want ook al reageerd niet iedereen..je post kan zeker een inspiratie voor anderen zijn! En dat is natuurlijk het mooiste compliment!  :thumb:

Mij heb je in ieder geval geïnspireerd met die lekkere whoopies!

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

19

Ziet er heerlijk uit, en de vulling moet ik ook maar eens gaan halen, zal ook wel in een taart gaan denk ik :think:
En idd soms krijg je weinig tot geen reactie's op je post maar we gaan gewoon vrolijk verder.
Als wij maar trots op ons zelf zijn en er plezier aan beleven.
Dat is toch alles wat telt?

groetjes, Petra

20

ik heb dat ook vaak hoor! Dan ben ik trots plaats ik het en dan vele die kijken maar niemand die reageert dan denk ik nou bak er dus niks van.

Misschien moet er net zoals op facebook een vind ik leuk knop komen voor de mensen die niet willen reageren als ze gekeken hebben.

Te leuk!!!!

21

Zie je koekjes, en denk: goh leuk gemaakt....

dan lees ik:

na L*L haak ik af,
en heb ik spontaan geen zin meer in een leuke reactie achterlaten  :s

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

22

Ik snap je wel hoor!! Heb je je stinkende best gedaan om een mooie/leuke taart neer te zetten en dan reageert er niemand of nauwelijks iemand. Zo niet leuk en zo frustrerend!! En er zullen er vast veel meer zijn die zo denken maar er niks over zeggen dus respect voor jou dat je je mond open hebt getrokken!!.... We blijven gewoon stug posten hoor :D

Je woopies zien er iig erg lekker uit en zijn inmiddels wel op denk ik!.

23

Over je berichtje: ik kan het wel begrijpen.
Ik heb het ook regelmatig dat ik iets neer zet en dan maar 1 reactie krijgt en ik dacht dat ik dan een zo leuke taart had gemaakt :|
Ja dan ga je toch twijfelen  :(

Maar even over je woopies, ze zien er heerlijk uit! Ze staan nog steeds op mij to do lijstje :D

24

Die 'vind ik leuk' knop zou echt een uitkomst zijn!

25

Siena schreef:

Zie je koekjes, en denk: goh leuk gemaakt....

dan lees ik:

na L*L haak ik af,
en heb ik spontaan geen zin meer in een leuke reactie achterlaten  :s

Precies mijn gedachte. Het is zo'n positief en vriendelijk forum, en dan lees ik dit...sorry hoor.
Het is zo'n groot forum, er is zoveel te zien...je kunt gewoon niet álles bekijken en soms zie ik een topic die al een week of veel langer geleden geplaatst is, en denk ik hé dat ik die niet eerder had gezien...het ís zeker leuk als je reacties krijgt, maar als het niet is, dan denk ik niet zo negatief.

Maar ja, reacties héb je nu wel. Ik hoop dat je gewoon blijft plaatsen, maar ik hoop ook dat je begrijpt dat sommigen dit soort negativiteit liever niet lezen....

Knuff, het was zeker niet met opzet dat je geen reacties kreeg!!

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery