1

Onderwerp: Hoeveelheden Dessert Table ???

Hallo dames

Ik weet niet of ik juist zit maar ik heb een vraagje over de hoeveelheden op een Dessert Table..

Zaterdag is het mijn echtgenoot zijn verjaardag en we geven een klein feestje (+/- 35 man) met een Dessert Table...

Nu vroeg ik me af, hoe kan ik weten hoeveel ik van elk gerechtje moet maken? Hebben jullie een richtlijn hiervoor?

Alvast bedankt!!!

Valérie

2

Re: Hoeveelheden Dessert Table ???

Lees even mee. ik maak altijd veel te veel..... :grr:

3

Upje :thumb:

Lieve groetjes van Nicole

Echt niemand?

5

Hai,

Heb je al een idee wat voor gerechtjes je gaat maken.

Hoi Joke Ellen

Wel eerst en vooral een mooie taart bekleed met suikerpasta...
Cupcakes in 2 smaken, merenguelollies, kleine perentaartjes, exotische crumble, confituurtaart, macaronitaart, vers fruit, popcorn en mss nog mini-chocoladetaartjes

Indien jullie nog tips hebben qua recepten (makkelijk en korte bereidingstaart), dan hoor ik het zeeeeeeeer graag  :D

Groetjes en sproetjes!

Valérie

7

Mini appeltaartjes :9  :9  :9  zijn eigenlijk gewone appeltaartjes maar dan uit je mini muffinblik...wel even heeel goed invetten en moeten ongeveer 25 / 30 minuten in de oven op 160 graden

Live as if you were to die tomorrow
Learn as if you were to live forever! -Ghandi-

8

Bij ons in de familie doen we met kerst wel eens een buffet. Iedereen neemt dan een aantal kleine gerechtjes mee. Iedereen wil dan altijd alles proeven dus meestal kleinere hoeveelheden maar wel alle smaken voor iedereen. Er zijn ook van die inimini cupcakepapiertjes. Die zijn schattig.

9

Spoom is ook lekker en feestelijk. Dat is  gewoon bubbelwijn( wit of rosé) met een bolletje sorbetijs.

10

Spoom is ook lekker en feestelijk. Dat is  gewoon bubbelwijn( wit of rosé) met een bolletje sorbetijs.

11

__Valérie__ schreef:

Hoi Joke Ellen

Wel eerst en vooral een mooie taart bekleed met suikerpasta...
Cupcakes in 2 smaken, merenguelollies, kleine perentaartjes, exotische crumble, confituurtaart, macaronitaart, vers fruit, popcorn en mss nog mini-chocoladetaartjes

Indien jullie nog tips hebben qua recepten (makkelijk en korte bereidingstaart), dan hoor ik het zeeeeeeeer graag  :D

Groetjes en sproetjes!

Valérie

Lekker zeg!!

12

Ik zou niet te veel maken van soorten maar enkele uitkiezen die de meeste mensen lusten en van elk 35 stuks.
Iedereen krijgt dan 1 van elk soort en voorkomt teleurstellingen.

13

Hallo iedereen

Super bedankt voor al jullie reacties!!

De mini-appeltaartjes ga ik zeker nog maken (vermoed dat het recept hier ergens op de site staat)...
De spoom klinkt ook overheerlijk, dat ga ik absoluut eens proberen!

Hihi, zie net dat ik geschreven heb:

Indien jullie nog tips hebben qua recepten (makkelijk en korte bereidingstaart), dan hoor ik het zeeeeeeeer graag

uiteraard bedoel ik bereidingstijd  :D

Groetjes

Valérie

14

Hoi valerie,

Voorde mini appeltaartjes heb ik eigenlijk gewoon een pak mix voor apeltaart van de lidl gebruikt. Twee derde van het deeg gebruikt voor de bodems. Gevuld met geraspte appel met kaneel suiker en rozijnen.
Door het laatste restje deg nog wat extra suiker en zelfrijzend bakmeel gedaan zodat het kruimeldeeg werd en erover gedaan. 25 minuten inde  oven en heeeerlimke taartjes :9  :9

Live as if you were to die tomorrow
Learn as if you were to live forever! -Ghandi-