Onderwerp: Botercreme geschift?
Kan botercreme schiften?
Ik heb zo'n zak van funcakes, maar nu we hem gekleurd hebben ziet het er echt niet lekker uit, ontzettend korrelig!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Botercreme geschift?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Kan botercreme schiften?
Ik heb zo'n zak van funcakes, maar nu we hem gekleurd hebben ziet het er echt niet lekker uit, ontzettend korrelig!
Botercreme kan inderdaad schiften. Ff goed doormixen (evt. met de warme fohn erop) en 't komt weer helemaal goed!
Bedankt voor je antwoord!
Ik had het al weggemikt, zonde! want ik had het dus nog kunnen redden!
Dat met die warme föhn op de geschifte botercrème samen met goed doorkloppen werkt hartstikke goed! Bedankt voor de tip!!!
Dat met die warme föhn op de geschifte botercrème samen met goed doorkloppen werkt hartstikke goed! Bedankt voor de tip!!!
Ik maak het gewon zelf, had de 1e keer ook een zak van funcakes en hetzelfde probleem. Zelf maken met boter en poedersuiker is net zo makkelijk
Ik maak het gewon zelf, had de 1e keer ook een zak van funcakes en hetzelfde probleem. Zelf maken met boter en poedersuiker is net zo makkelijk
Om aan te smeren is deze crème ook hartstikke goed, maar vullen zou ik er niet mee doen.
Daar kan je idd beter de mix voor boter crème voor gebruiken of zelf merinque crème voor maken
Botercreme maak ik altijd zelf. Ik proef de meerwaarde van een mix niet.
Ligt eraan hóe je het maakt. 1:1 bc zou ik echt niet lekker vinden als vulling, veel te compact.
Ik gebruik dat alleen om af te smeren en voor dijkjes...
Ik gebruik dat alleen om af te smeren en voor dijkjes...
daar is 1:1 ook prima voor
Ik vind zelf met een fohn op etenswaren blazen niet zo fris
Zet de bak met botercreme in een grotere bak waar heet water in zit, zodra je ziet dat het aan de zijkanten iets gaat smelten, de BC weer opmixen.. Dan is het probleem ook gefixt..
Qua smaak kan 1:1 echt niet op tegen een mix..
1:2:3 meringue BC is wel heel lekker om te vullen.. maar 1:1 echt niet
ik blaas met de fohn tegen de kom, niet er in met mijn kenwood is het wat lastig mixen met de bak in heet water
Je hoeft niet te mixen terwijl de kom in heet water staat..
Gewoon de kom van de mixer pakken, even een minuutje in heet water hangen en terug in de mixer plaatsen
Ik kan me namelijk erg goed voorstellen dat niet iedereen een gewone fohn heeft (ik fohn bijvoorbeeld met een ronde fohn borstel..) maar heet water heeft iedereen
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Botercreme geschift?