1

Onderwerp: recept witte chocoladevulling?

Hallo,

Ik wil een taart gaan maken met de kersenvlaaivulling die op de website staat in combinatie met een witte chocoladevulling.

De witte chocoladevulling wil ik het dijkje mee kunnen spuiten waar de kersenvlaaivulling tussen komt en de taart mee af kunnen smeren voordat de fondant erop komt.

Kan ik gewoon botercrème maken met de mix voor botercrème en dan gesmolten witte chocola toevoegen?
En zo ja, hoeveel?

Tips en ideeën zijn heel welkom!

2

Re: recept witte chocoladevulling?

Ja, dat kan. Ik doe het altijd op smaak. gewoon toevoegen en proeven. ;-)

Maar met BC van de mix kun je ivm het water dat er in zit niet afsmeren en dijkjes spuiten.

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

3

Is dat dan omdat er chocola bij komt?

Met de mix heb ik nl nooit last en is hij mooi stevig en zonder de mix lukt het mij niet altijd om mooi stevig te krijgen dus ik dacht, gezien deze taart niet voor mezelf is maar voor vrienden, neem ik geen risico  :D

Heb je misschien een goed recept voor botercreme?

4

Ik denk dat je juist risico loopt door de bc van mix te gebruiken  ;) .
Maar je schrijft ook dat je nooit problemen hebt gehad met afsmeren met mix. In de mix gaat water en die kan er voor zorgen dat je marsepein/fondant gaat smelten. Over afsmeren met de mix icm smeltende taarten zijn al heel veel topics, waar je nog niet veel wijzer van wordt omdat de een zweert bij afsmeren met mix, en de ander bij de 1:1 botercreme (gelijke delen boter poedersuiker, en dan zeker 10 minuten mixen). Ik gebruik altijd de 1:1 omdat ik geen risico wil dat ik een smeltende taart wil. Ook vind ik deze veel steviger dan de bc van mix (die ik wel als vulling gebruik), en dus strakkere taarten krijg

Ik smeer ook altijd af met de BC-mix en nog nooit geen problemen gehad met smeltende fondant/marsepein.

Je kan evt ipv gesmolten witte chocolade,patidess witte chocolade eraan toevoegen.
Dat heb ik al vaker gedaan en nog nooit problemen mee gehad  :nooo

Veel liefs Esther mv Nick en Sanne.

6

En als je  nou gewoon witte ganache maakt? Dan kun je die gebruiken om af te smeren, dijkjes te maken en (opgeklopt) als vulling.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

7

Ik gebruik al 2 jaar bc-mix van funcakes. Nooit problemen mee gehad. Goeie van je om kersevlaaivulling en witte chocolade botercreme te maken....... Ik zou gewoon gesmolten witte chocola gebruiken. Is volgens mij lekkerder dan patidess.