1

Onderwerp: Skylanders met Shroomboom

Ik had eigenlijk helemaal geen zin in deze taart, maar ben wel tevreden met het resultaat.

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-6JW87GWW.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-VSKU6ICU.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-AGYK3NOB.jpg

Naturel biscuit (zelf gemaakt dit keer! Yes ik ga niet meer terug naar bakken uit zakken!) gevuld met aardbeienvlaaivulling en opgeklopte ganache.

2

Re: Skylanders met Shroomboom

hmmm  :P
Ziet er erg mooi uit. ook al vind ik er niks aan  ;)

Groetjes Yvon

3

Leuk hoor, hou je ook niet van stoere jongenstaarten?

Wil je me volgen op Facebook, like dan https://www.facebook.com/zoetzwolle
Groetjes Annemarie

4

gaaf!

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

5

Ik had al ja gezegd tegen een taart voor het zoontje van een vriendin en daarna kwam de vraag of het een Skylandertaart kon worden..... :s
Huh? Ken het totaal niet, maar vind jouw taart er wel erg mooi uit zien, al spreekt dat soort jongensthema's me helemaal niet aan   :nooo  . Heb je dat figuurtje geboetseerd? Op die van mij moet een Tree-rex  :think:

6

Annemarie29 schreef:

Leuk hoor, hou je ook niet van stoere jongenstaarten?

Het hangt een beetje van het thema af. Hier heb ik dus echt helemaal niets mee. Maar roze Disney ook niet echt...

7

fruitcake schreef:

Ik had al ja gezegd tegen een taart voor het zoontje van een vriendin en daarna kwam de vraag of het een Skylandertaart kon worden..... :s
Huh? Ken het totaal niet, maar vind jouw taart er wel erg mooi uit zien, al spreekt dat soort jongensthema's me helemaal niet aan   :nooo  . Heb je dat figuurtje geboetseerd? Op die van mij moet een Tree-rex  :think:

Ja, inderdaad geboetseerd. Gelukkig heeft mijn zoontje er een heleboel, dus ik heb deze nagemaakt van een figuurtje uit zijn collectie. Ik ben er wel een paar avonden mee zoet geweest :(.

Bedankt voor de complimentjes!

8

Heel mooi gedaan!! :thumb:

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,
.........tot je ze uitvoert.

Ik heb al een aantal skylandertaarten gemaakt maar deze is strak zeg!  :thumb: wauw
Hoe doe je dat? (vooral de bovenkant)

10

viaDaniëlle schreef:

Ik heb al een aantal skylandertaarten gemaakt maar deze is strak zeg!  :thumb: wauw

Jij hebt er zeker al veel gemaakt zeg!! Heb even op je website gekeken. Mooi gedaan hoor!

11

fruitcake schreef:
viaDaniëlle schreef:

Jij hebt er zeker al veel gemaakt zeg!! Heb even op je website gekeken. Mooi gedaan hoor!

Dank!

:shh: Eigenlijk hoop ik elke keer dat het de laatste is :shh:

12

viaDaniëlle schreef:
fruitcake schreef:
viaDaniëlle schreef:

Dank!

:shh: Eigenlijk hoop ik elke keer dat het de laatste is :shh:

Whahahahahaaa geweldig! ik heb er máár 1 gemaakt maar vond t wel geinig...achter af dan  :/

Taart Smakelijk is de naam

13

viaDaniëlle schreef:

Ik vind die van jou eigenlijk ook heel strak! En petje af dat je er zoveel hebt gemaakt! Mijn bewondering heb je  :s

Ik zal proberen uit te leggen hoe ik het heb gedaan...
Ik heb eerst een wit rondje (doorsnede van de taart) gemaakt en die bovenop gelegd. Toen heb ik gehele de zijkant bekleed (in 3 delen, ik wist toch dat ik het netjes kon afwerken met de 8 uitsteeksels). Dat heb ik bewerkt met een tooltje, maar had ik beter niet kunnen doen, ik vind het onderste gedeelte niet super mooi geworden (weer wat geleerd ;) ). Daarna heb ik de boven-zijkant gedaan, dit keer in 8 delen, van naad tot naad en gezorgd dat het de bovenste helft van de zijkant bedekte en een klein stukje over het witte rondje (volg je me nog?!). Was wel even een gepriegel, maar nogmaals, ik wist dat ik het ging afwerken met de uitsteeksels, vandaar dat ik het in 8 delen heb gedaan. Dit heb ik ook weer bewerkt met een tooltje (met veel meer succes, moet ik zeggen!), gewoon met zo'n snij-tooltje vertikale inkervingen gemaakt. Toen heb ik de uitsteeksels gemaakt, gewoon 8 redelijk dikke reepjes en over de naden gelegd en de hoeken strak gemaakt.

Ik wilde eigenlijk nog de voegen met verf ofzo bewerken maar ik had het helemaal gehad, ha!

Ik hoop dat mijn beschrijving een beetje te volgen is?  :think:

14 Laatst bewerkt door Rumy (21-04-2013 07:32)

En verder iedereen bedankt voor de complimentjes :) en uiteraard fruitcake succes met jouw versie, en vooral met tree-rex!  :thumb:

15

Rumy schreef:
viaDaniëlle schreef:

Ik vind die van jou eigenlijk ook heel strak! En petje af dat je er zoveel hebt gemaakt! Mijn bewondering heb je  :s

Ik zal proberen uit te leggen hoe ik het heb gedaan...
Ik heb eerst een wit rondje (doorsnede van de taart) gemaakt en die bovenop gelegd. Toen heb ik gehele de zijkant bekleed (in 3 delen, ik wist toch dat ik het netjes kon afwerken met de 8 uitsteeksels). Dat heb ik bewerkt met een tooltje, maar had ik beter niet kunnen doen, ik vind het onderste gedeelte niet super mooi geworden (weer wat geleerd ;) ). Daarna heb ik de boven-zijkant gedaan, dit keer in 8 delen, van naad tot naad en gezorgd dat het de bovenste helft van de zijkant bedekte en een klein stukje over het witte rondje (volg je me nog?!). Was wel even een gepriegel, maar nogmaals, ik wist dat ik het ging afwerken met de uitsteeksels, vandaar dat ik het in 8 delen heb gedaan. Dit heb ik ook weer bewerkt met een tooltje (met veel meer succes, moet ik zeggen!), gewoon met zo'n snij-tooltje vertikale inkervingen gemaakt. Toen heb ik de uitsteeksels gemaakt, gewoon 8 redelijk dikke reepjes en over de naden gelegd en de hoeken strak gemaakt.

Ik wilde eigenlijk nog de voegen met verf ofzo bewerken maar ik had het helemaal gehad, ha!

Ik hoop dat mijn beschrijving een beetje te volgen is?  :think:

Ik geloof dat ik het snap ;)  Dank!

16

Rumy schreef:

En verder iedereen bedankt voor de complimentjes :) en uiteraard fruitcake succes met jouw versie, en vooral met tree-rex!  :thumb:

Thanks! Het wordt wel puzzelen denk ik, want boetseren is niet mijn sterkste kant plus dat een nogal ingewikkeld figuur is, vind ik dan.

17

Ik vind puzzelen juist lastiger! Succes, wel laten zien he! Ben benieuwd  :)