1

Onderwerp: boos, maar ook wel blij....

boos... boos op haar!.... oh nee....., op mezelf dus!
Waarom kan ik geen nee zeggen?
Ze stond ineens voor m'n deur, nooit eerder taart besteld, maar ik snapte waarvoor ze kwam en had zoooo geen tijd!
Toen ik naar de deur liep nam ik me dus voor om nee te zeggen, als het korte termijn werk was (wat ik verwachtte).
Inderdaad wilde ze taart, voor zondag as, beetje korte termijn inderdaad, wist ze wel ja.
(het was donderdag, zou net weggaan boodschappen doen en laatste spullen voor de 4laags van zaterdag halen).
Gezegd dat ik geen tijd had ( :) ) en toen... 'wat wil je dan?'  :rolleyes:  :grr:
Tsja, ze wilde een taart met een jager erop, voor z'n 50ste verjaardag.
Ze keek er heeel vriendelijk bij, blond geverfde hoofd een beetje scheef, nog net niet met flapperende wimpers.....
Ik registreerde het allemaal en toch... ( :think: wel een leuk onderwerp, anders dan anders... moet ik wel zaterdag overdag aan de gang, kan ik niet mee naar voetbal, kan ik niet de tuin in....).
'Wat voor vulling dan?'
Chipolata?? (nu flapperde ze wel volgens mij..)
Nee ( :think: hé, ik kon het toch zeggen...), da's veel te veel werk voor even tussendoor.
Nou ja, dat snapte ze dan wel...
Afijn om een veel te lang verhaal, wat ik al flink ingekort heb O-)  :rolleyes: , niet nog langer te maken:

https://lh5.googleusercontent.com/-WLv9bNyA29k/UXOvtbqYMHI/AAAAAAAAX5E/SDUAbpGqb-U/s800/IMG_6641%2520%2528Kopie%2529.JPG
Marsepein, gevuld met melkchocoladembc, gehakte nootjes en caramel en afgesmeerd met witte chocganache.

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

2

Re: boos, maar ook wel blij....

Ondanks geen tijd is hij toch superleuk geworden :)

3

erg leuk

4

Geweldig

5

heel leuk gemaakt,en het voelt zo fijn als de ontvangers er blij mee zijn.je kan weer trots zijn op jezelf !!

creatief met taart

6

O ik herken mezelf zo in jouw verhaal! Daar gaat het al mis he... welk thema zou het moeten zijn?! Maar hij is erg leuk geworden!

7

Ondanks dat je geen tijd had, is hij erg leuk geworden! Nog maar even verder oefenen met 'nee' zeggen ;)

8

Haha, wat een leuk verhaal! Ik kan ook geen nee zeggen  :s  vooral als erbij geflapperd wordt.

Ik vind hem super leuk geworden, en hij klinkt heerlijk!  :9

9

Toch nog overstag gegaan! Maar hij is wél errrrrrg leuk geworden. Het plaatje is ook zo grappig, hihihi.

Nou, en nu maar flink oefenen met 'nee' zeggen: Nnnnnnee, nee, nee!!! Succes! ;)

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

10

:D , heel herkenbaar!!!!!!!
Dan begin ik al met uitleggen dat ik het als hobby doe naast mijn werk  O-) , maar toch.........ga ik nog overstag pffff.......
Hij is erg leuk geworden  :thumb:
Hoe maak je de chipolata?

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,
.........tot je ze uitvoert.

11

De taart is super gaaf!!!Weet zekerdat Jan er erg blij mee was. ( Denk dat mijn Jan, ook al hij geen jager) de taart erg leuk zou vinden. :)

Nu op naar een cursus....hoe leer ik Nee zeggen!!  :P

12

:lol:  :lol:  :lol: Wat een leuk verhaal (om te lezen dan hè!!) Misschien een idee om eens een boek te schrijven met anekdotes van allerlei zaken die je allemaal meemaakt met "opdrachtgevers"  ;) 
Maar even serieus: het is wel weer hartstikke leuk gelukt hè  :thumb:  :thumb:

13

:) dankdank voor alle leuke reacties :Y

de chipolata maak ik mbv het recept dat hier bij de vullingen staat; met veel ingrediënten, dus veel snijden, rozijnen wellen enz; dat ging me echt te ver. Mbc is ook niet direct klaar, maar wel een stuk sneller :Y  ;)

Ze zei ook nog: er staat nergens een telefoonnummer of adres op je site... (ze is wel van hier en had in de buurt gevraagd waar ik precies woon).
Dat is dus één van de redenen waarom het er niet opstaat.... via mail had ik gewoon nee 'gezegd', da's lekker makkelijk :Y  ;)

14

Zoals altijd mooi en strak, geweldig!

15

Je taart is weer helemaal leuk, mooi strak en heerlijk! :thumb:

't Leest ook lekker! :Y

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

16

:lol:  :lol:  :lol: Ja das wel herkenbaar he!Maar das dus bij jou een snelle taart :lol: en dan die ingewikkelde vulling erbij.....en ook nog eens een super mooie taart!!!Ik was al in de stress(dag en nacht :o )voor de communietaart van mijn nichtje :lol:

17

Voor het eventuele volgende geval, mevrouw mona heeft chipolata pudding in het koelvak  O-)

Maar het is weer een hele mooie taart geworden  :thumb:

Christine.

18

kweet 't, maar ik wil mevrouw Mona niet in de buurt van een taart van me hebben :nooo

:think: Communietaart.... ik ben d'r niet zo heel goed in thuis :o maar dat wist je al wel ietsje langer van tevoren denk ik  :D
Maar da's dan ook wel een heel belangrijke taart (soort van bruidstaart toch?).

19

Wat een grappig verhaal! (om te lezen toch).

En een leuk taartje geworden!

20

Geweldig taartje en geweldig verhaal!
Wanneer komt je boek met de anekdotes uit zei je?  :lol:

Groetjes! Enne, bedankt voor alle inspiraties!!!
Wil je meer zien wat ik maak? www.ingrids-baksels.webnode.nl

21

Schitterend verhaal...en ooh zo herkenbaar...je WILT nee zeggen, en op een-of-andere manier komter uiteindelijk toch een JA uit.....

Maar het resultaat is mooi, toch een heel mooi resultaat op zo'n korte termijn.....jammer wel dat je de voetbal hebt laten schieten...en je tuin....Blijf op jezelf letten, want als je keer op keer voor andere klaar staat, en jezelf op een 8ste plaats zet...gaat het een keerjte mis.

JIJ bnet belangrijk...en als mensen een taart van je willen, móeten ze gewoon op tijd komen.

Je taartje is super...en je verhaal is er idd eentje om te bewaren, te bundelen met andere verhalen en dan in een boek uit te geven....

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

22

Hahaha wat een leuk verhaal, heel herkenbaar ook. En dan die vulling... ik had gewoon BBR met jam voorgesteld haha..
Leuk geworden!

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!

23

JA zijn maar 2 letters, NEE zijn er veeeeeel meer 
J staat veeeeel dichter bij het begin van het alfabet dan N hetzelfde geld voor A ten opzichte van E.
Blijheid op het gezicht van iemand staat ook veeeel eerder in het alfabet dan Teleurstelling................................................................
En daarom is het veel moeilijker om nee te zeggen :+

Voor zo'n haastklus wel een hele mooie taart, al is het dan ten koste gegaan van je eigen invulling van je zo spaarzame vrije tijd. Maar zonder al deze negatieve punten zou je niet zo'n mooie taart hebben, niet zo'n tevreden klant en niet zo'n leuk verhaal  ;)

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

24

Heidimaris, precies, dat is het dus, ik kan er gewoon niks aan doen, het ligt aan ons alfabet O-)  ;)

Enneuh, mbc is niet zo ingewikkeld toch? Ik maak nooit BBR, ik krijg er altijd klontjes in  :rolleyes: :o 
Mbc is redelijk snel en direct klaar, geen wachttijd ivm gelatine ofzo. De caramel heb ik in potjes in de koelkast altijd op voorraad en nootjes is een kwestie van klein slaan en in de warme oven na het bakken van de biscuit doen... :) 

Een boek....  :think: ... is wel weer eens wat anders dan 'hoe decoreer je een taart' ed...... nu nog tijd zoeken  ;)

Dankdank voor jullie leuke reacties!