Onderwerp: [HOW TO + SJABLOON] Schoentje met riempje
Zoals ik in de taartenparade al aangaf heb ik een sjabloon gemaakt voor een schoentje met een riempje die ik jullie niet wil onthouden. Als je het sjabloon wilt, mag je me even mailen, dan stuur ik hem toe.
Dit heb ik gebruikt:
De grote roze bol fondant en de bruine fondant zijn versterkt met tylose. De kleine bol roze zit wat extra crisco door, om het gemakkelijker met de sugarcraftgun te kunnen spuiten.
(De sugarcraftgun is handig, maar niet noodzakelijk)
Rol de bruine fondant uit en snijd de zool en het hakje volgens de sjabloon uit.
Plak het hakje onder de zool met wat tyloselijm of water.
Spuit met de sugarcraftgun een sliert roze of rol een roze sliert en plak deze een stukje uit de rand op de zool.
Rol de roze, verstevigde fondant uit en snijd de overige delen van de sjabloon uit. Ik begin met de neus van de schoen, dus het andere deel bewaar ik onder huishoudfolie, zodat deze niet uitdroogt.
Bewerk met het baltooltje de rand van de neus van de schoen, zodat deze een betere hechting kan maken. Maak met de baltool een beetje bolling in de neus van de schoen.
Plak de neus van de schoen op de zool en maak de bolling verder met je vinger. (een lastig werkje, dus neem je tijd hiervoor!) Als de neus niet direct in de bolling blijft staan kun je het wat ondersteunen met keukenrol o.i.d. tijdens het uitharden.
Maak ook in het hielgedeeltje van het schoentje een rand met de baltool, zodat het beter kan hechten en plak deze ook op de zool.
Plak het riempje vast.
Versier het schoentje met een stikselrandje (die kun je natuurlijk ook aanbrengen voor het plakken) en eventueel wat bloempjes.
Mijn eindresultaat:
Ik hoop dat het zo duidelijk is.
Succes!