1

Onderwerp: Ribbon cutter Xenos of de 'echte' ?

Zal wel hartstikke gek zijn maar ik kan niks vinden als ik de zoekfunctie gebruik.
Xenos verkoopt een soort ribbon cutter voor 9 euro.
Ik zocht in  de leukstetaartenshop en daar kan ik alleen die van Wilton vinden van 28 euro. Het staat me bij dat er eerder eentje was van 15 euro ofzo. (misschien ander merk)

Nu mijn vraag: Is die van Xenos net zo goed? En kun je dan ook rechte randen snijden of alleen ribbelrandjes? Ik kon dat aan de verpakking nl. zo niet zien.

Alvast bedankt!

Re: Ribbon cutter Xenos of de 'echte' ?

Ik zou wat meer geld uit geven maar dat is persoonlijk ,je wilt er ook wel lang mee doen denk ik en ben bang dat die van Xenos toch minder van kwaliteit is heb zelf die van wilton en is echt een top ding.

3

Marrie`s Taarten schreef:

Ik zou wat meer geld uit geven maar dat is persoonlijk ,je wilt er ook wel lang mee doen denk ik en ben bang dat die van Xenos toch minder van kwaliteit is heb zelf die van wilton en is echt een top ding.

Ik kon dan wel wat vinden over de Wilton-snijder maar dat bevalt blijkbaar niet iedereen heb ik gelezen.
En 28 euro wil ik niet betalen.
Alleen staat me bij dat er ook eentje was van 15 euro maar die kan ik niet meer vinden

4

Je herinnert het je goed, Wilton had eerst een andere uitvoering van rond die prijs. Maar die is dus door Wilton zelf vervangen door deze.

Een ander alternatief is die van FMM, die werkt ook heel fijn.
Deze dus:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/fmm- … int-roller

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Marianne schreef:

Je herinnert het je goed, Wilton had eerst een andere uitvoering van rond die prijs. Maar die is dus door Wilton zelf vervangen door deze.

Een ander alternatief is die van FMM, die werkt ook heel fijn.
Deze dus:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/fmm- … int-roller

Aah super, dank je wel.
Okay, die andere ziet er heel anders uit. Mmm, lastig. Die van Wilton doe ik sowieso niet.
Misschien dus deze of Xenos.
Weet alleen niet of die van Xenos goed werkt...

6

ik zou die van FMM nemen, die is veel fijner om mee te werken. Heb die van wilton gehad en wist niet hoe snel ik er van af moest haha

Groetjes Marije van den Brink. Mijn taarten? die vind je hier: https://www.facebook.com/HetTaartenmeisje

Zo zie je maar het is heel persoonlijk.

8

Ik heb ook die van FMM en gebruik 'm heel vaak  :Y . Ik weet niet hoe die van Xenos werkt, maar mijn ervaring met andere Xenos taartmaterialen (spatel, plunger, tools) is dat de kwaliteit niet erg best is. Spatel is te slap, plunger valt steeds uit elkaar, net als de tools  :( ) Ik vind 28 euro ook erg veel en heb het idee dat deze niet fijner, zelfs minder, werkt dan die van FMM. Bij de FMM kun je meer kracht zetten, denk ik, waardoor je mooiere randen krijgt. Maar je hebt wel meer mogelijkheden bij de Wilton/Xenos cutter dan de FMM cutter.

Gebruiken jullie nog een lineaal bij de ribboncutter?

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

10 Laatst bewerkt door Brwie (18-04-2013 13:35)

Ik heb allebei de ribbon cutters gehad (xenos en wilton) en ze werken allebei prima! Zelf merkte ik geen enkel verschil!

Ter verduidelijking: ik heb de xenos ribbon cutter gekocht en kreeg later de wilton ribbon cutter 'cadeau' bij de wilton cursus.

... En inderdaad, wat Esther zegt, niet alle materialen van xenos zijn om over naar huis te schrijven (plunger cutters vallen meteen uit elkaar), maar de ribbon cutter is echt een degelijk ding!

11

Dank jullie wel allemaal. Ja die plunger cutters van Xenos zijn idd al kapot.
Maar zit die van Xenos ook een recht randje of alleen een ribbelrandje? Ik kon dat nl. niet duidelijk zien

12

Ik heb die plungers ook van Xenos en ze vallen idd uit elkaar maar heb ze wel weer in elkaar kunnen zetten

13

Ik heb die plungers ook van Xenos en ze vallen idd uit elkaar maar heb ze wel weer in elkaar kunnen zetten

14

De Ribbon cutter van FMM heeft echt hier mijn voorkeur.. werkt heel veel prettiger, je pakt hem veel sneller dan die van wilton.  :Y

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

15

Ik heb hem van de xenos, totaal geen problemen mee, maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal.  Je kan er ook mee snijden.

16

Hij heeft ook allerlei verschillende ringetjes, net als de wilton cutter!

17

En, welke is het geworden? Ik wil ook een ribbon cutter aanschaffen en twijfel tussen die van de xenos en fmm. Ben benieuwf naar je bevindingen..

18

Helena126 schreef:

En, welke is het geworden? Ik wil ook een ribbon cutter aanschaffen en twijfel tussen die van de xenos en fmm. Ben benieuwf naar je bevindingen..

Ik heb hem niet aangeschaft. Het zou voor mijn zusjes bruidstaart worden maar ontwerp veranderde en was hem dus niet meer nodig.

Nou misschien nog even ter aanvulling of ten overvloede  :P

Ik heb ze beiden (Wilton en FMM). Die van Wilton eens een paar x gebruikt, nu ligt ie al heel lang te wachten. Vond dat je heel dik moest uitrollen voordat je beetje reliëf krijgt. Die van fmm gebruik ik heel vaak. Alleen heb je daar geen werkjes in. Maar dat kan je makkelijk voorelkaar krijgen als je toch al iets van een mat of roller oid hebt.

20

Ha, dank je. Ik heb ondertussen de van FMM besteld.  :)

21

na het elzen van deze topic heb ik die van de xenos gekocht
we gaan hem van de week uitproberen

22

na het elzen van deze topic heb ik die van de xenos gekocht
we gaan hem van de week uitproberen

23

Ik heb ook die van de Xenos en hij werkt prima.
Je kan er ook rechte stukken mee snijden.

24

Ik heb meerdere dingen bij de Xenos gekocht, gewoon om te testen hoe of wat, van fondant tot tools.
Ik kan niet zeggen dat ik tevreden ben over hun spullen.
Het ziet er allemaal oke uit, maar het is het allemaal net niet.
(Fondant ga ik niet eens aan beginnen wat een ongelooflijke vieze gore stinkende troep)
De tools zijn slap, breken snel en geven niet het gewenste resultaat als wat je verwacht (bij de orginele spullen).
Ik heb zelf al jaren de Wilton ribbon cutter en die vind ik nog steeds het fijnst, ook vergeleken met die van de Xenos.
Bij mij verdwijnen die dingen gewoon in de prullenbak.
Zonde, maar zo waardeer je de duurdere spullen wel weer.

Succes allemaal met het overwegen van je aankoop.

Ken jij de webshop van Taartmonster.nl al?? Neem dan snel een kijkje op: http://shop.taartmonster.nl/
OF http://www.facebook.com/taartmonster We bestaan 1 jaar, check onze aanbieding!