1

Onderwerp: Wolkencake

Voor dit weekend maak ik een taart voor mijn nichtje haar verjaardag. Ze vind mijn taarten altijd heel mooi maar wel heel machtig. Zelf vind ze wolkencake, van dr Oetker, het lekkerst. Ze wil een voetbaltaart. Mijn plan is om de basis te maken van wolkencake en de bolvorm van taartmix. Mijn gevoel zegt dat ik de bolvorm het beste kan stutten zodat de wolkencake niet inzakt. Heb ik dat goed?
Om het geheel wat minder zwaar te maken wil ik vullen met citroenbavarois en lemoncurd. Afsmeren wil ik ook doen met lemoncurd. Ik heb een stukje van de fondant die ik gebruik plat gemaakt en besmeert met lemoncurd en hij smelt niet. Volgende vraag is of de taart met die ingredienten inderdaad minder machtig wordt?

2

Re: Wolkencake

ik vind die wolkencake net gebakken lucht,  :D

of ligt dat aan mij? :/

3

Ik vind wolkenbanken niet minder machtig dan cake van biscuit-mix....
Ik denk dat met vullen en bekleden het altijd machtiger wordt,
gewoon wat kleinere stukjes snijden,  *D
sommigen van mijn familieleden heb ik echt wel even duidelijk moeten uitleggen dat een punt zoals je die van een Hema-slagroomtaart of een appeltaart snijdt gewoon te groot is!

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

4

Ik heb de wolkencake zelf nog niet op. Ik ga het proeven zaterdag

5

Ik maak mijn taarten altijd van wolkencake. Ander beslag krijg ik op de een of andere manier niet luchtig, is het altijd een hele compacte massa na het bakken. Ik krijg alleen maar hele leuke reacties op mijn taarten (qua smaak). Door het vullen en bekleden wordt hij ietsje minder luchtig dan wanneer je hem gewoon zo opeet, voor mij is dat precies goed. Om hem zo op te eten, zonder vulling en bekleding, vind ik er weinig aan, maar als je er echt gewoon een taart van maakt is het geweldig. Hij is alleen niet geschikt voor 3D taarten

Trotse mama van Tim en Cas!

6

Dan gaat het helemaal goed komen

7

Dit is het resultaat. De onderste taart is niet helemaal bekleed omdat de jarige job niet zo van fondant houd. Gevuld en afgesmeerd met lemoncurd. Niet teveel frutsels, daar houdt deze jonge dame niet van. Maar wel van voetbal dus.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-TBUVGFS6-D.jpg

8

iemand al de wolken cake van dr oetker geprobeerd??
wil hem zelf ook eens maken miss

9

Ehmmm... Volgens mij staan er hierboven verschillende reacties van mensen die hem gebruikt hebben.

Wat wil je nog meer weten?

Je vindt mijn taarten ook op Facebook: https://www.facebook.com/bakkriebels/
Wat meer lezen bij mijn baksels? http://bakkriebels.nl/

10

Wolkencake en voornamelijk citroensmaak vind ik heerlijk!! Lekker luchtig!

11

Home mAade schreef:

Ehmmm... Volgens mij staan er hierboven verschillende reacties van mensen die hem gebruikt hebben.

Wat wil je nog meer weten?

hoe wolkencake is qua smaak!
en welke dan het lekkerste is de citroen, chocolade of van'/choco!!
wat jullie ervaring ermee is!

en op t pak staat (bij alle 3) dat je er 3 eiren ein moet doen
weet iemandook of ze dan grote kleine? of middel eieren van de AH bedoelen?

12

Weet iemand trouwens of je de wolkencake van dr oetker ook kan in vriezen??
heb gezocht op hun site en kan tniet vinden..
''normale'' cake op boterbasis kanje wel invrizen maar dit is op slagroom basis...