1

Onderwerp: buttercream ombre rosecake vraagjes

hey dames,

Voor het vrijgezellenfeest van mijn zus moet ik heel veel hapjes maken in heeel weinig tijd. Nu Moet er ook een klein taartje komen en wil ik graag een ombre rozentaart maken met botercremerozen erop..
Echter weet ik niet waarvan de rozen gemaakt worden  :o  is dit gewoon standaart botercreme met een kleurtje? hoe zorg ik ervoor dat de botercreme stevig genoeg is/blijft?
en tot slot: hoe kleur ik dit precies?
Ik wil een laag verse aarbeien erin hebben en een bonbonbloc laag.. Maar niet een intens zoete taart waarbij het glazuur van de tanden spat.. zodoende: help!  :s

Graag jullie advies!

bij voorbaat mijn hartelijke dank!

2

Re: buttercream ombre rosecake vraagjes

Rozen spuiten doe je het best met amerikaanse buttercream, het recept vind je hiernaast onder de knop recepten. Maar het is nog best moeilijk hoor. En als ik je tijdnood lees, ook in je andere topic... Kun je niet volstaan met alleen ombre, dus dotten uitgesmeerd met je paletmes? En dan vraag je een stel andere vriendinnen ook om wat te maken zodat jij je op je taart kunt concentreren. Doen hoor! Het moet wel leuk blijven.

Aardbeien en bonbonbloc lijkt mij niet te zoet. Aardbeien zijn lekker fris, dus dat moet wel goed komen. Lijkt mij een lekkere combinatie.

Kleuren van je creme doe je gewone gelkleurstof, in drie bakjes doen en dan in elk bakje een druppel kleurstof extra. Ik heb de creme gemaakt van botercreme luchtig, ook te vinden bij de recepten. Dat bleef gewoon stevig in de koeling.

Succes ermee en veel vrijgezellenplezier,

Tieneke

3 Laatst bewerkt door Bommeltje (17-04-2013 09:50)

Tante Tien schreef:

Maar het is nog best moeilijk hoor. En als ik je tijdnood lees, ook in je andere topic... Kun je niet volstaan met alleen ombre, dus dotten uitgesmeerd met je paletmes?

Moeilijk? Rozen ombre is een van de makkelijkste en snelste manieren om een taart te decoreren..

Ik zou hem idd van buttercream icing maken, die kun je gewoon kleuren met de kleurstoffen van wilton/sugarflair. En dan met tip 2D rozen opzetten.. in het midden van de roos beginnen, en dan half door de voorgaande ronde heen spuiten..

Om de buttercream iets minder zoet te laten lijken, een paar drupjes citroensap toevoegen..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

4

dank jullie wel.. het rozen spuiten heb ik aardig onder de knie..

kan ik ook gewone botercreme (funmix) gebruiken eventueel?

5

Ja, het kan wel, maar dan zou ik hem wel redelijk koel houden, niet i v m de houdbaarheid, maar i v m de stevigheid van je botercreme

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

het kan zelfs met slagroom volgens mij. Beetje klopfix ofzoiets erdoor?

7

slagroom durf ik niet aan.. hij moet ook nog een uur reizen.. dus dat zakt door de warmte geheid in..

er werd bij bij jamin de wilton buttercream icing aangeraden.. is dat beter dan botercreme voor deze taart?

8

dat is wat ik in mijn eerste antwoord ook al aangaf.. Buttercream icing maken. (Crisco, meringue powder van wilton, poedersuiker en wat water)

Dat is steviger, en iets minder vatbaar voor temperatuur.

9

Dat begrijp ik, maar ik heb nog vrij veel botercreme mix in huis, en voor het buttercream-recept moet ik alle ingredienten nog in huis halen, zodoende mijn vraag.
Als het echt een wezenlijk verschil is, vind ik het geen problem.. Maar als het niet veel scheelt, houd ik het op gewone botercreme..

10

Het maakt echt uit hoor. Buttercream hard een beetje uit aan de buitenkant en blijft daardoor veel beter staan. Als je nog een uur moet vervoeren en dan niet kunt koelen, zou ik voor buttercream gaan. Je kunt dit trouwens ook kant en klaar kopen in emmertjes van Wilton.

Tieneke