1

Onderwerp: strak smoothen?

Beste bakgenootjes,

Als ik myntaart heb bekleed en deze wil smoothen gaat myn taart met de beweging mee.. Dus ik kryg geen rechte taart omdat deze overal mee naar toe schuift:(..

Wat kan ik hier tegen doen? Een anti slip bakmatje eronder ofzo? En wAar is deze te koop??

Verder zyn alle tips welkom.. :)

2

Re: strak smoothen?

Bakpapier tussen je taart en je smoother. Dat heb ik laatst hier op het forum gelezen.
Werkt super, dan plakt de smoother niet meer aan je taart.

3

Re: strak smoothen?

Ik werk met een antislipmatje. Op een grote rol bij Action, en dan kleine stukjes knippen die binnen je taart vallen (ik maak gewoon een heleboel kleine vierkantje van een rol).

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

4

Re: strak smoothen?

Is dat de anti slipBAKmat? of is het helemaal geen bakmat, ik ben nl langsgeweest en zag wel de antislipbakmatjes maar geen anti slipmatjes ( bij bakproducten)

Re: strak smoothen?

Ik gebruik een plankje met pakpapier er om heen, daar plak ik met dubbelzijdige tape een taartkarton op. Daar op een dot botercreme en daar dan de taart op. De taart zit daardoor vastgeplakt op het plankje.
Misschien heb je hier wat aan?

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

6

Re: strak smoothen?

Gewoon de (normale) anti slipmatjes van de action. Ze hebben 2 soorten, je kunt het best de dunne (wat fijner van struktuur) gebruiken. In allerlei bonte kleuren te vinden bij de knijpers etc. En inderdaad, zoals Miss Pebble zegt, in kleine vierkantjes knippen.

De grovere (dikkere) matjes gebruik ik in de auto om ervoor te zorgen dat de taartdozen niet verschuiven tijdens vervoer.

7

Re: strak smoothen?

Die matjes liggen bij de huishouddoekjes, vaatdoekjes, vuilniszakken afdeling ;-)

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

8

Re: strak smoothen?

Ik gebruik een gewone snijplank met een vochtig vaatdoekje eronder

9

Re: strak smoothen?

Wibra heeft ook antislipmatjes. Als ik het goed onthouden heb kost het 50 cent per rol. Is i.d.d. bij de schoonmaakmiddelen e.d. te vinden.

Dat is toch een TAART waard!

10

Re: strak smoothen?

Ik doe net als (andere  ;) ) Esther...mijn taart vul en bekleed ik gelijk op het ingepakte mdf plaatje. Ideaal! Geen schuivende taart en de taart staat gelijk stabiel omdat je deze niet meer hoeft te verplaatsen. Had met taartkarton altijd dat mijn taart toch een beetje ging vervormen wanneer ik deze in de doos wilde zetten....

11

Re: strak smoothen?

Bedankt voor de reacties!

Ik keek dus verkeerd zij de action,ik keek namelijk bij de bakspullen en daar liggen ze niettussen..

Binnenkort eens langsgaan dan

Bedankttt

12

Re: strak smoothen?

Binnenkort krijg ik hele dunne smoothers en die ga ik uitproberen.

Blijkt dat je de taart strak en scherpe randjes mee kunt creeren ;)


groetjes Madhuri