1

Onderwerp: marspein wordt hard

goedemorgen,

ik heb een vraag over marsepein.
Als je marsepein hard is geworden als deze nog in de verpakking zit krijg je die dan toch nog zacht?

Ik heb een poosje geleden namelijk marsepein gekocht en er nog niks mee gedaan door tijd gebrek en toen ik de pakjes uit de kast haalde voelse ze keihard aan.

Hoop dat iemand me antwoord kan geven.
Bedankt, bianca

2

Re: marspein wordt hard

Ik zou even naar de datum op de verpakking kijken. Als die goed is, en de verpakking luchtdicht was afgesloten, zou het goed moeten zijn. Gewoon goed doorkneden. Maar als de verpakking al open was zou ik het niet doen.

3

Re: marspein wordt hard

Ik heb even je vraag een eigen topic gegeven, hij stond nu in een topic over iets heel anders van 5 jaar oud ;)

Marsepein ìn ongeopende verpakking hoort niet hard te worden, tenzij het echt heel oud is.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Re: marspein wordt hard

Wat noem jij hard. Ik vind namelijk de marsepein dat je niet net gekneed hebt altijd hard en dan zeker als je een grote hoeveelheid moet kneden vind ik dat lastig. Ik stop het dan ook altijd even een paar seconde in de magnetron. Niet te lang want het kan heel warm van binnen worden terwijl het van buiten dan nog koud aan voelt.