1

Onderwerp: baby shower (graag feedback)

2 nieuwe taartjes met dank aan taartacadabra voor de how to van de strik.... echt volledig gepikt :D

deze als kadootje voor de bijna mama

http://img855.imageshack.us/img855/1416/20130413104843.jpg

en deze om op te eten

http://img441.imageshack.us/img441/7699/20130413115041.jpg

Ik ben er nu wel achter dat ik beter wat duurdere blanke marsepein kan kopen en dan zelf kleuren dan de funcakes marsepein..... wat een drama om dat goed uit te rollen zonder scheuren :(

en volgende keer toch gumpaste of tylose gebruiken voor de strik, die is een beetje in elkaar gezakt

2

Re: baby shower (graag feedback)

Jammer ben pas 2 maanden bezig met taarten bakken en had gehoopt op wat opbouwende kritiek en tips......

Hoi, ik vind ze goed gelukt de bovenste erg mooi bedacht, alsof ze uit een ei komt, de onderste vind ik ook erg mooi, strikken maken is bij mij ook nog niet gelukt, maar een goede vriendin van mij doet er geen tylose in maar gewoon puur fondant en goed laten drogen.
Keep up the good work :thumb: .
Enne weinig commentaar , ik denk dat de meeste buiten in de zon zitten :Y , zal vast nog komen, grtz

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd! grtz Mariëlle

4

:D ben een beetje ongeduldig typje denk ik....

Ik had de sstrik ook van puur fondant gemaakt maar misschien inderdaad niet lang genoeg laten drogen. door de randjs en stippen worden ze waarschijnlijk wat zwaarder. volgende keer de lussen maar 3 uur laten drogen voordat ik ze in elkaar zet.

:thumb:

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd! grtz Mariëlle

6

Ik vind de bovenste heel leuk, de open geslagen punten zien er mooi uit. Ik vraag me af wat voor vorm je voor het bolletje gebruikt hebt.
Wat de onderste betreft, ik doe in mijn strik maar een heel klein pietsie tylose, meer voor het idee denk ik, maar maak de striklussen vaak al een dag of drie van te voren, inplaats van 2 of 3 uur, dan heb je ook geen probleem. .

7

Goed idee... ik had ze wel een avond van te voren gemaakt maar wel ook 's avonds in elkaar gezet  :/

Het bolletje is gewoon een blanda schaal maar met 2 lagen vulling waardoor hij wat eivormig is uitgevallen, meer een geluk bij een ongelukje denk ik  :D

8

Strik/lussen mogen inderdaad wel een paar dagen liggen hoor, daarna is het easy, beetje lijm hier en daar en hoepla, gaat helemaal goed komen.

Taart Smakelijk is de naam

Goed bezig hoor! Ziet er al erg goed uit!
Vraagje van je onderste, heb je deze na het bakken omgedraaid zodat de onderkant bovenkant word? Dan word hij namelijk strakker. Onderkant kan je eventueel nog bijsnijden om hem helemaal goed recht te krijgen.

Groetjes! Enne, bedankt voor alle inspiraties!!!
Wil je meer zien wat ik maak? www.ingrids-baksels.webnode.nl

10

ehh ja heb hem wel omgedraaid om hem plat te krijgen.... maar daarna voor het bekleden eigenlijk weer omgedraaid dat was misschien niet zo'n slimme  :D  thnx voor de tip volgende keer laat ik de bovenkant de onderkant

11

:lol:   :thumb:

Groetjes! Enne, bedankt voor alle inspiraties!!!
Wil je meer zien wat ik maak? www.ingrids-baksels.webnode.nl

12

je taarten zijn mooi, je mag er trots op wezen.
al doende leert men, ik doe bij de strik zelf alstie nog teveel inzak,
stukje keukenpapier oprollen en er dan tussen, dan droogtie alsnog goed op de taart! misschien is het een tip voor je;)