Onderwerp: Een volleybaltaartje met een net van sugarveil (met vraag hierover)
Ik heb hier al zo lang een pakje sugarveil liggen en dit leek me de ideale gelegenheid om het eens uit te proberen.
Het werkt best wel fijn en ik was ook tevreden over het resultaat, alleen spijtig dat mijn eerste net .... te kort was! (meten is dus niet mijn sterkste kant, jullie moeten mijn gordijnen eens zien
)
Gisteravond laat nog aan een nieuw net begonnen en deze morgen een uurtje in de oven gedaan op 50°C omdat het nog niet volledig droog was. Daardoor weer iets te droog, waardoor hier en daar stukjes kapot zijn gegaan.
Die stukjes hersteld met kleine stukje witten fondant, tot zover zag het er prima uit!
Maar .... stom stom stom van me ...
bij het inpakken met plastiekfolie bleef de plastiek plakken tegen de sugarveil, die ondertussen in de koelkast terug plakkerig was geworden!
Is dat altijd zo met sugarveil????
Dus, het resultaat ... leuke taart om te zien zolang de plastiek er rond zit, maar als ze die wegdoen trekken ze hele stukken van het net mee
Ik heb hen dus maar aangeraden om foto's te maken van de taart in de plastiek.
Een lang verhaal, hier de foto's:

En van kortbij:

Gek, op deze foto lijkt het alsof het meisje achteruit leunt, maar in de werkelijkheid was dat niet zo....
Bedankt voor het kijken,
Samantha