1

Onderwerp: opkloppen?

Van het weekend heb ik een taart gemaakt met werthers original vulling. In het recept staat dat je hem moet opkloppen als hij helemaal afgekoeld is. Ik kreeg hem dus niet opgeklopt :nooo . Heb een kwartier met m'n mixer gestaan, maar het was gewoon een soort romige caramel. Iemand enig idee hoe het komt dat ik hem niet stijf geklopt kreeg?

Trotse mama van Tim en Cas!

2

Re: opkloppen?

Ik heb geen ervaring met de werthers vulling, maar van ganache weet ik dat je het niet goed kan opkloppen als 'ie niet echt goed koud is. Heb je het in de ijskast laten afkoelen?

3

ja, in de koelkast. De ganache werd bij mij in de koelkast zo hard dat hij niet meer op te kloppen viel. Ook de werthers vulling werd in de koelkast harder

Trotse mama van Tim en Cas!

4

Uhmmm ik heb m 2x gemaakt & ging prima! Wat ik deed was het smelten, af laten koelen in de koelkast, ik had m een nacht in de koelkast ivm tijd. Toen was het een dikke caramel, in mijn mixkom geschept met scheutje water of slagroom & zakje klopfix even opgeklopt. Ik kreeg toen ook gewoon een lichte creme net zoiets als botercreme

i just LOVE it!