1

Onderwerp: Sugarveil.... grrr wat doe ik verkeerd?

Hallo allemaal,
nou het zakje sugarveil lag een aantal weekjes klaar en gister had ik eindelijk de tijd en rust om er mee aan de gang te gaan...  dat viel tegen.

Ik wou niet het hele zakje doen want ik wist niet hoeveel veil er uit zou komen zeg maar. Dus ik heb alles door 4 gedeeld. Kokend water erop en 4 minuten op zijn hardst in de KA.

Net stijfgeklopte eiwitten.... erg glimmend.

In de licht ingevette filligreeborder gedaan, overal goed ingesmeerd en laten liggen. Vanochtend wezen kijken, nou voor heen meter hard geworden, alleen een beetje zacht rubberachtig maar niet wat ik ervan verwachtte.
Had ik nou nog meer geduld moeten hebben? Vind het nu stom spul! ;-)
Wie heeft er goede ervaringen mee>

2

Re: Sugarveil.... grrr wat doe ik verkeerd?

Volgens mij moet het ook rubberachtig zijn, het is zeer elastisch dus ik denk dat het wel goed is wat je hebt gedaan hoor!  :Y
Het is niet meer nat toch?  :/

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

3

Re: Sugarveil.... grrr wat doe ik verkeerd?

Hmmm jawel.. het was nog steeds nattig....
bedankt voor je reactie. Ik ga het overmorgen weer proberen :D

4

Re: Sugarveil.... grrr wat doe ik verkeerd?

Hoi,

ik heb 2x Sugarveil met de Filigree mold gedaan, hoefde niet de mold in te vetten, maar je moet inderdaad wachten tot het droog aanvoelt voordat je het eruit kan pulken. Vervolgens is het nog niet helemaal hard, dus nog even laten drogen, maar dan houdt het wel zijn vorm.

Ik heb het nog niet eerder om een taart gedaan als rand.

Mijn Sugarveil lace mat ligt nu te drogen (met inhoud), ben benieuwd of dat wat wordt, het is nl een erg dun laagje.

Mvg,
Lily

Een hobby rijker, maar een fortuin armer

5

Re: Sugarveil.... grrr wat doe ik verkeerd?

Sugarveil is erg gevoelig voor luchtvochtigheid, het kan zijn dat het wel wat langer duurt met dit weer..

Het hoort zeker nog flexibel te zijn  :Y

Wat verwachtte je eigenlijk?..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

Re: Sugarveil.... grrr wat doe ik verkeerd?

Inderdaad duurt het nu langer door de hoge luchtvochtigheid,
dus echt even langer later liggen, ik denk wel 2 dagen :Y

Op de verpakking, of op de cd staat ook dat je het het beste een dag van te voren kunt maken, en de volgende dag pas verwerken.

Het blijft inderdaad eerst wel flexibel, maar wel droog.
Als het lukt, is het super mooi spul hoor :)

7

Re: Sugarveil.... grrr wat doe ik verkeerd?

Bommeltje schreef:

Sugarveil is erg gevoelig voor luchtvochtigheid, het kan zijn dat het wel wat langer duurt met dit weer..

Het hoort zeker nog flexibel te zijn  :Y

Wat verwachtte je eigenlijk?..


Ja weet niet, misschien dat het sneller zou drogen? Ik had niet verwacht dat het zo lang zo nattig zou zijn... en ik heb meestal al geen geduld.... ik had het denk ik echt langer moeten laten zitten en had niet zo'n rubberachtig iets verwacht. Maarrrr we proberen het gewoon opnieuw. :)

8

Re: Sugarveil.... grrr wat doe ik verkeerd?

Maar het rubberachtige is nou juist wat het zou moeten zijn..

Ik heb geen idee wat je wil met sugarveil, maar het is juist gemaakt om dingen te maken die flexibel zijn, dus strikken en kant, als je het dan dun uitstrijkt kun je er een 'stof' van maken waar je schitterende strikken mee kunt maken..

Ik heb wel een zakje hier liggen, maar ben er nog niet aan toe gekomen iets mee te gaan doen.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

9

Re: Sugarveil.... grrr wat doe ik verkeerd?

Ik wou er graag kant meemaken. Ik wel in de gaten dat het soepel zou zijn maar ik had droog soepel verwacht en niet rubberachtig soepel, maar dat geeft niet. Moet gewoon even mijn verwachtingen bijstellen :) Komt wel goed denk ik. Even geduld hebben met het laten drogen :D

Ik had de filligree heeeeeel licht ingevet en het daarin gedaan en ik denk dat het dus gewoon veel langer moet drogen...

Re: Sugarveil.... grrr wat doe ik verkeerd?

En hoe lang kan je de aangemaakte sugarveil bewaren ik heb maar 1 mal!     Wie ohhh wie weet dat

Re: Sugarveil.... grrr wat doe ik verkeerd?

En hoe lang kan je de aangemaakte sugarveil bewaren ik heb maar 1 mal!     Wie ohhh wie weet dat

Re: Sugarveil.... grrr wat doe ik verkeerd?

En hoe lang kan je de aangemaakte sugarveil bewaren ik heb maar 1 mal!     Wie ohhh wie weet dat

13

Re: Sugarveil.... grrr wat doe ik verkeerd?

miriamtilburg schreef:

En hoe lang kan je de aangemaakte sugarveil bewaren ik heb maar 1 mal!     Wie ohhh wie weet dat

Je kunt Sugarveil maximaal 1 tot 2 dagen bewaren (in de koelkast)..... waarbij ik het op 1 dag houd omdat ik het bij 2 dagen al niet meer (makkelijk) te verwerken vind.

14

Re: Sugarveil.... grrr wat doe ik verkeerd?

Bij mij zitten er altijd luchtbelletjes in, zeker na een dag bewaren. Weet iemand hoe dit komt, hoe je het kunt voorkomen?

Wil je me volgen op Facebook, like dan https://www.facebook.com/zoetzwolle
Groetjes Annemarie

15

Re: Sugarveil.... grrr wat doe ik verkeerd?

Annemarie29 schreef:

Bij mij zitten er altijd luchtbelletjes in, zeker na een dag bewaren. Weet iemand hoe dit komt, hoe je het kunt voorkomen?

Even een minuutje opkloppen voor je het gaat (her)gebruiken, dat zou goed moeten helpen.

Re: Sugarveil.... grrr wat doe ik verkeerd?

annick67 schreef:
Annemarie29 schreef:

Bij mij zitten er altijd luchtbelletjes in, zeker na een dag bewaren. Weet iemand hoe dit komt, hoe je het kunt voorkomen?

Even een minuutje opkloppen voor je het gaat (her)gebruiken, dat zou goed moeten helpen.

Dank je wel ik ga het proberen

17

Re: Sugarveil.... grrr wat doe ik verkeerd?

annick67 schreef:
Annemarie29 schreef:

Bij mij zitten er altijd luchtbelletjes in, zeker na een dag bewaren. Weet iemand hoe dit komt, hoe je het kunt voorkomen?

Even een minuutje opkloppen voor je het gaat (her)gebruiken, dat zou goed moeten helpen.


Maar ook na gebruik bij net bereiden wordt het resultaat niet helemaal glad, of komt dat door de filigree border?

Wil je me volgen op Facebook, like dan https://www.facebook.com/zoetzwolle
Groetjes Annemarie