1

Onderwerp: ik moet bloemen bewaren en satin ice niet

hallo allemaal graag hulp van jullie,ik moet bloemen maken voor bruidstaart en die moeten nog ff bewaard worden,ik heb al half fondant-gumpaste-Satin gedaan-te slap-alleen Satin Ice gumpaste vertrouw ik toch niet-buiten het zelf maken,welke is goed en blijft goed en dan in een taartdoos bewaren  :/ ,ik denk toch maar niet in tupperware of wat
heel graag jullie antwoorden  ;)
taartgroetjes Carla

2

Re: ik moet bloemen bewaren en satin ice niet

Welke bloemen ga je maken? Ik zou over het algemeen kiezen voor gumpaste (dus niet half half). Satin ice hardt langzamer uit. Dit kan een voordeel zijn, als je nog wat tijd wil hebben om iets aan te passen. Als je snel wil werken zou ik voor een ander merk kiezen (ik werk zelf graag met Wilton) of zelf maken. In een afgesloten plastic doos worden ze misschien wel weer zachter, dus weet niet of het de bedoeling is. Misschien beter te bewaren in een taartdoos.

Groet, Jolanda

3

[MOVE] -> taartdecoratie algemeen

4

Luchtdicht blijft zachter, dus liever bewaren waar er nog wat lucht bij kan om ze te drogen.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

5 Laatst bewerkt door carol (13-04-2013 21:03)

o,o,o, heb ik het weer verkeerd gedaan  :grr: sorryyyy Karin ja ik moet ze tijdje bewaren dus toch maar in een taartdoos en Jo ik moet rozen en grote fantasie bloemen maken met de waterlelie uitsteker ,zoals van de howto van Etspaghet en die komen dan op de zijkant hier en daar  :/

6

carol schreef:

Karin ja ik moet ze tijdje bewaren dus toch maar in een taartdoos en Jo ik moet rozen en grote fantasie bloemen maken met de waterlelie uitsteker ,zoals van de howto van Etspaghet en die komen dan op de zijkant hier en daar  :/

Zou ik voor gumpaste kiezen en aan de lucht laten drogen. Voor veiligheid, tegen verkleuren en stof daarna bewaren in een kartonnen taartdoos, moet goed komen.  :thumb:

Groet, Jolanda

7

dank je wel XXX komt zeker goed met al die hulptroepen  ;)
taartgroetjes Carla

8

Bedoel je de grote bloem how to?
Want die heb ik net gemaakt met gumpaste van satin ice, gaat prima.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

9 Laatst bewerkt door carol (16-04-2013 15:34)

welke heb jij gemaakt die van Etty en het gaat erom dat de bloem bewaard moet blijven tot tie op de taart kan  ;)

10

Ja de grote bloem how to van Etty.
Heb ze in een bland schaaltje in een kast laten drogen.
Gaat prima.

11

Deze heb ik gemaakt Carol http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 2127419800

Als Squires Kitchen gebruikt wordt het zeker hard en als het echt goed hard is kan het ook luchtdicht bewaard worden, maar dan moet het wel echt goed gedroogd zijn. Anders kan het weer slap gaan worden volgens mij.