1 Laatst bewerkt door chan1985 (28-03-2013 09:47)

Onderwerp: Lion's

Erg leuk om eens te maken, maar wat een gedoe om het uit je bakblik te halen ook al had ik bakpapier gebruikt. Ook de caramelspread bleef zacht en kwam ertussenuit druppelen :/  Het snijden ging ook al niet heel lekker, veel gesmeer.
Maar al met al wel heeeeeeeeeeeeeel lekker :D  en erg calorierijk!

http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/r270/579533_366447003470274_2052021508_n.jpg

2

Re: Lion's

up

Lijkt me heerlijk! Heb je het te snel uit het bakblik gehaald dan? Zou dat het kunnen zijn?
Weet het niet hoor, heb ze nog nooit gemaakt.

Groetjes! Enne, bedankt voor alle inspiraties!!!
Wil je meer zien wat ik maak? www.ingrids-baksels.webnode.nl

4

Oooooh heerlijk!!!

5

Lekker he? Recept van Pauline toch? Ik heb ze ook eens gemaakt en ook bij mij was de caramel te dun. Later heb ik de pot weer in de pan gedaan en er meer suiker aan toegevoegd. Toen nog even opkoken en daarna was hij wel lekker dik. Ik denk dat er gewoon meer suiker in de caramel moet en dan is het perfect.

Tieneke

Wat leuk om te zien dat je de Lions van mijn blog hebt gemaakt! De caramel spread was bij mij ook iets zachter maar liep er niet tussenuit, misschien suiker+water niet lang genoeg laten karamelliseren?

Groetjes Laura
Mijn site/blog: www.laurasbakery.nl

7

Oh, sorry, van Laura dus. Ik zat nog te twijfelen met tikken. Lekker recept! Zeer aan te bevelen!

Tieneke

Oh, dat maakt toch helemaal niet uit :) Bij Pauline staan ook zat lekkere recepten!

Groetjes Laura

9

Ze waren in ieder geval erg lekker, en bedankt voor de tip zal dat eens uitproberen een volgende keer :D

10

Zou ik een volgende keer ook kant en klare caramelpasta ertussen kunnen doen of iets anders lekkers?

11

Dat vroeg ik mij ook af toen ik vanmorgen Bebogeen op mijn boterhammetje zat te smeren. Ik denk het wel, maar zelfgemaakt is ook wel heel erg lekker.

Tieneke

Ja het zou geen probleem moeten zijn om dit te gebruiken.
Zelf maak ik volgende keer denk ik karamel van gecondenseerde melk. Heb dit laatst gemaakt en dat is toch iets steviger en komt dichter in de buurt van de 'echte' lion smaak

Groetjes Laura

13

En hoe werkt dat?

Je kan een blikje gecondenseerde melk minstens 3 uur in een pan kokend water zetten maar ik heb het zelf op de volgende manier gemaakt:

Ingrediënten:
- 1 blikje gecondenseerde melk
- 60 gram boter
- 4 el donkerbruine basterdsuiker

Bereiding:
Smelt de boter in een pannetje, voeg de melk en suiker toe. Blijf roeren op een laag vuur tot alle suiker is opgelost. Als alle suiker is opgelost zet je het vuur hoger en blijf je kloppen met een garde. Breng het mengsel aan de kook en laat dit ongeveer 10 minuten koken terwijl je blijft roeren. De karamel is klaar als hij genoeg is ingedikt.

Deze vulling wordt ook lekker stevig. Niet keihard maar ook niet heel erg zacht. Precies goed eigenlijk :)

Groetjes Laura