Onderwerp: Vragen over maken bruidstaart/ taartstandaard
Ik ben een poosje weggeweest dus weet niet of ik hier goed sta. Dacht dat het ook wel 'bakken voor anderen' kon zijn maar ja, voor hetzelfde geld is het mn eigen bruidstaart (niet) en het gaat ook over taartdecoratie dus ik zet hem hier maar.
Verhaal: Ik mag bruidstaart van mijn zusje maken en dit zal mijn eerste bruidstaart worden. Zij ziet het nog meer zitten als ik, maar dat ligt aan mij
Misschien dat jullie nav mijn vragen denken dat ik er maar niet aan moet beginnen, maar ik denk dat het wel een goede aftrap is en ook goed voor mijn zelfvertrouwen.
Mijn vragen:
Ik wil gebruik maken van een standaard omdat ik nog maar 1x heb gestapeld. Nu zie ik deze wel zitten maar dat moet ik nog even uitzoeken:
* Er moet een gat in de taart: Maak je die van boven naar onder, of van onder naar boven? (misschien domme vraag maar ik zag een heel raar Wilton filmpje die de hele taart verklaaide)
* Taartkarton is ter grootte van de taart. Hoe til je dan de taart op om deze op de standaard te plaatsen? Zonder het randje kapot te maken...
* Hoe lang stapelen jullie van tevoren? (hoe lang kan deze in de koffieruimte staan?)
* Smeren jullie af met botercreme 1:1 of alleen als het warm is?
* Heeft iemand al eens een taart gemaakt met bovenstaande standaard?
* Welke vulling is het meest gevraagd bij jullie bruidstaarten? Heb een beetje inspiratie nodig want eigenlijk vind mijn zusje alleen appeltaart lekker haha.
Bedankt voor het lezen van het lange verhaal en alvast bedankt voor de hulp