1

Onderwerp: hoge taart maken en aansnijden

Ik ben druk bezig met een regenboogtaart. Nu wordt ie behoorlijk hoog. Nu bedenk ik me dat het wel hele smalle hoge stukken worden, dan zit iedereen straks met een plat bord op schoot. Een stukje past niet op een gebaksbordje.
Als ik nu een tussenkarton gebruik krijg ik kleinere stukjes, alleen: dan zien de stukjes van onder het karton er natuurlijk vanboven niet uit, dan kijk je tegen de biscuitlaag aan. Is dat normaal of kan je dat nog wat opleuken?
Rare vraag misschien, maar ik heb nog nooit zo'n hoge taart gemaakt.

2

Re: hoge taart maken en aansnijden

ik had ook een hoge taart, helaas had degene die de taart kreeg giga stukken gesneden waardoor ik commentaar kreeg over de machtige taart :(
Ik vindt niet eens een gek idee, maakt toch niet uit dat t kaal is aan de bovenkant, daar kijken ze niet naar hoor, & anders leg je daar een lap marsepein/fondant op aan de bovenkant.

i just LOVE it!

3

Mocht ie echt zo hoog zijn is je idee prima & anders lekker laten & tsja de lange smalle stukken denk ik?

i just LOVE it!

4

Een prinsessentaart maak ik altijd uit 2 delen, en leg dan op de onderste taart een lapje marsepein. Net als wat Lovemybeeb zegt. Daar zet ik dan de tweede taart op (met karton natuurlijk  ;) ) en smeer dan de taart in zijn geheel af.

Is het effect van de regenboogtaart niet weg als je er een karton tussendoet?
Als mijn taarten hoog zijn, snijd ik dunne plakken. Ik heb bordjes van de Ikea, die zijn sowieso iets groter dan het gemiddelde gebaksbordje.

6

Ik leg er altijd een karton tussen en snij dan dus half hoge stukken.
Dat het minder mooi bekleedt is op het bord is toch niet erg. Een taart die is aangesneden is sowieso niet mooi meer. En er zijn altijd mensen die minder fondant willen. Nou dat is dan al geregeld.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

7

gewoon mooi hoog laten, ik snijd altijd smalle stukjes en leg ze plat (uiteraard, want rechtop lukt niet ;) )op een taartbordje, die zijn tegenwoordig echt groter :Y
zo krijg je echt een stuk regenboogtaart met alle kleuren erin :Y

snijden met een warm scherp (genoeg) mes, gaat prima.