1

Onderwerp: frosty vel op slagroom

Hallo allemaal,

Ik heb een foto laten zetten of een frosty vel deze kan op slagroom gebruikt worden, maar er wordt aan gegeven dat ik het vel er niet te vroeg op moet leggen. Mijn vraag is kan ik het er s'avonds opdoen de taart is dan voor de volgende dag (middag) of heeft iemand een idee zodat het wel kan.

Alvast bedankt,

Afra

2

Re: frosty vel op slagroom

als je de achterkant even insmeert met chocolade ...dan kan je het er meteen opleggen
doe je dit niet....dan zo laat mogelijk

je hebt ander grote kans dat ie smelt door de slagroom

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

3 Laatst bewerkt door rak123 (11-04-2013 11:35)

Dank je maar schocolade is geen optie (allergie) zou ik de print eerst op de taart kunnen leggen en de slagroom er omheen spuiten, zo ja hoe blijft de taart dan aan het deeg plakken?

Afra

4

Een beetje crisco of botercreme op de achterkant van de print smeren helpt ook wel, maar dan nog zou ik echt pas kort van tevoren de print erop leggen.
Je zou ook kunnen overwegen om de print met wat tyloselijm op een dunne laag fondant te plakken en dit op een dun laagje (glad uitgesmeerde) slagroom te plaatsen.

5

Zou ik het ook op een dun laagje jam kunnen plaatsen?

6

het kan op jam hoor!

7

Dank je, jam lijkt me een goede oplossing, maakt het niet uit dat de taart pas voor de volgende dag is?

GR. Afra

8

Ik heb geen ervaring met het gebruik van jam, maar als je een print hebt met veel wit of lichte kleuren ga je dat er misschien doorheen zien...

9

Ben denk ik te laat......weet niet hoe je het nou gedaan hebt, maar ik leg de frosty op marsepein en daaromheen spuit ik de slagroom. Maar als ik dit uren van tevoren doe zie je de zijkanten van de frosty al smelten. Op jam of slagroom zou ik iig niet doen

10

Hoi Ester,
je bent nog niet te laat hoor ik wil de taart volgende week maken. Ik denk dat ik het als volgt ga doen de print op een plak marseein/fondant dan een kadertje maken om de print ook met fondant en dan er pas omheen met slagroom.

Ik denk dat dit het veiligst is.

Gr. Afra