1

Onderwerp: vraagje over barbietaart

Hallo,

Ik ga morgen mijn eerste barbietaart maken, maar nu heb ik een aantal vragen.

Ik gebruik de blanda schalen van 20 en 12 cm. Die zet ik op elkaar. Maar moet ik tussen die 2 taarten ook een kartonnetje doen en dowels plaatsen?

Hoe krijg ik de biscuits mooi hoog, is dat met bakpapier ophogen en hoe werkt dat dan precies.

Om de barbie erin te krijgen had ik het volgende bedacht, maar heb geen idee of dat zo werkt.
Ik wil dan uit alle lagen een rondje halen en om het de gaten doe ik dan botercreme zodat de vulling er niet uitloopt aan de binnenkant.
Of is hier een betere manier voor? (ik heb geen appelboor)

Sorry voor de vragen, maar ik heb nog nooit een workshop gehad of wat dan ook haha.

2

Re: vraagje over barbietaart

Niemand ?

3

Re: vraagje over barbietaart

ik denk kan zonder kartoon tussen, maar mischien dowels doen dat zit mooi vast .

wat je kan doen voor je gaan vullen rondje uitsnijden dat past barbie in en daarna dijkje rond die gaatje ook doen zo ga vulling niet uitlopen.

4

Re: vraagje over barbietaart

Dowels zonder kartonnetje hebben niet echt een functie. Of het moet zijn dat de boel niet gaat schuiven.

Ik zou er wel een kartonnetje tussen doen, al was het alleen maar om makkelijker te kunnen snijden. In de wondermold doe ik ook halverwege een kartonnetje ;)

Ik weet niet wat voor een vulling gebruikt en hoe snel die eruit loopt. Maar als het een normale dikte is hoef je niet een dijkje te maken. Er komt geen fondant aan de binnenkant dat kan smelten.
Zelf maak ik het gat door een ronde uitsteker in de bovenkant te duwen waar de barbie doorheen kan. Daarna snij ik met een mes het gat tot aan de bodem. Evt. tabs toelopend want dat is barbie ook. Barbie benen in de folie en in de taart.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

Re: vraagje over barbietaart

Hoi  ik wilde ze ook zelf maken maar ik wou het doen met een brandal vorm van 20 cm en daaronder een ronde taart van 20 en dan  met dowels  en taartkarton de taarten stapelen en een gat in het midden maken voor de barbie  en het gat insmeren zodat de vulling er niet tussen uit gaat.

Ik had het nog niet geprobeerd  dus ik hoop dat je er wat aan  hebt maar ik heb gisteren toch maar de wonder modl  besteld

Succes ben benieuwd hoe hij word.

6

Re: vraagje over barbietaart

De wonder modl kun je ook huren, of vraag eens aan mede baksters of je hem mag lenen als er iemand in de buurt woont

Ikzelf heb vorige week mijn eerste barbietaart gemaakt, met de 20 cm blanda schaal en eronder een 15 cm ronde taart hier paste in het geheel een tienerbarbiepop in. Ik heb er alleen een kartonnetje tussen gedaan, en eerst heb ik de lagen gezaagt en daarna in elke laag in het midden met de ronde uitsteker die erin gedrukt zodat je een klein rondje krijgt waar de barbie doorheen gaat. De lagen allemaal op elkaar, en zo vorm je dan een buisje waar de barbie in kan staan tot der heupen. Ik heb wel rondom het rondje een dijkje gemaakt met botercreme en ook aan de buitenkant anders komt de barbie er alsnog vies uit van de vulling

7

Re: vraagje over barbietaart

Bedankt voor de reacties!

dus dowels zijn niet echt nodig begrijp ik. Dan doe ik in ieder geval wel een kartonnetje.

Ik heb geen echte barbie ervoor omdat die te lang zijn. Heb er eentje bij de zeeman gekocht.
Ga ook geen wondermold kopen of huren want het is meer een vriendendienst dus verdien er al zo goed als niet aan.

Hoop dat het me allemaal gaat lukken, vooral om een mooie vorm te krijgen van de jurk.

En hoe moet ik het ophogen met bakpapier? Moet ik dan alleen aan de zijkanten bakpapier doen?

8

Re: vraagje over barbietaart

ik heb geprobeerd om het bakpapier te laten plakken met bakspray, maar dat wil niet echt omdat en hij is rond, en hij loopt rond naar binnen :s

9

Re: vraagje over barbietaart

oke dan hoop ik maar dat het hoog genoeg wordt zonder bakpapier haha.  Ga het morgen wel zien.

10 Laatst bewerkt door Jonge taart (11-04-2013 21:05)

Re: vraagje over barbietaart

Ik heb gewoon een goedkope holle barbie (dus geen massief lijf) van €1,49 bij de action gekocht. Die heeft een los deel met het bovenlijf en een appart stukje waar de billen zitten. Ik het alleen het bovenlijf gebruikt en daar tweer rietjes in gestopt om hem te verankeren op de taart. Weet niet of het de bedoeling is maar hier het resultaat.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-TJFVI3SV-D.jpg

11

Re: vraagje over barbietaart

Mooi zeg!!  :thumb:

Nou ik heb m uiteindelijk zonder kartonnetje er tussen gemaakt en hij was helaas ook te laag  :(

Maar voor een eerste keer ben ik best tevreden.

http://img713.imageshack.us/img713/7770/k3taartt.jpg

12

Re: vraagje over barbietaart

Dat mag je zeker zijn. Door dingen te doen leer je het beste en ontwikkel je een manier die voor jou werkt.

13

Re: vraagje over barbietaart

Ik gebruik altijd de disneyprinsessen van Barbie. Die zijn regelmatig te koop in de zeeman voor 7 euro. Bij deze kan je gemakkelijk de beentjes er af halen en nadien terug bevestigen. Ik gebruik dus alleen het bovenlijfje en dat duw ik in de bekleedde taart die ik maak met een grote en daarop de kleine blandaschaal. Op deze manier is het de juiste verhouding.

14

Re: vraagje over barbietaart

@jongetaart, dat is ook zo. Je leert van je fouten. En ze waren er blij mee dus dan vind ik het ook goed :)

@mariep ja denk dat ik in het vervolg ook alleen het bovenlijfje ga gebruiken. Had ik ook al aan zitten denken maar dacht probeer het eerst zo.
Weet ik dat voor de volgende keer haha