1

Onderwerp: taart bekleden met horizontale stroken: Help!

Ik heb een vraag. Mijn zoon wordt zondag vier en ik heb me in mijn hoofd gehaald om een regenboogtaart te maken. Nou dat biscuitdeeg gaat wel lukken (al druk bezig met bakken), maar ik wil hem aan de zijkant bekleden met smalle stroken marsepein in regenboogkleuren. Nou komt dus de vraag: blijven die stroken (horizontaal) gewoon netjes boven elkaar zitten als ik de taart afsmeer met botercreme? Ik kan me nl. voorstellen dat ze toch wat uitgaat zakken over elkaar heen of dat er stiekem toch een kiertje ontstaat.
Iemand een goede tip? Alvast bedankt!

2

Re: taart bekleden met horizontale stroken: Help!

Ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar ik denk dat je het dan allemaal heel mooi en passend moet snijden om inderdaad kieren te voorkomen.

Je zou ook rolletjes marsepein/fondant kunnen maken, die tegen elkaar aan leggen en dan heel voorzichtig in de lengte kunnen uitrollen. En dat dan in zijn geheel aan de zijkant van de taart doen.

Maar ik ben benieuwd of er nog anderen betere tips hebben dus ik lees even mee  ;)

3

Re: taart bekleden met horizontale stroken: Help!

hierboven in de header komt altijd een taartje langs met pearlmold kralensnoeren, misschien is dat een idee?

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

4

Re: taart bekleden met horizontale stroken: Help!

Ik heb het laatst ook gemaakt met verticale strookjes. Ik heb alleen wel eerst de taart bekleed met een dunne laag fondant en vervolgens deze stroken erop geplakt. Dat vond ik de meest stevige oplossing.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GFM6PTTC.jpg

5 Laatst bewerkt door vanessa1982 (11-04-2013 13:40)

Re: taart bekleden met horizontale stroken: Help!

leetje1985 schreef:

Ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar ik denk dat je het dan allemaal heel mooi en passend moet snijden om inderdaad kieren te voorkomen.

Dat is ook zo, maar fondant is ook nog wel flexibel he, dus soms een beetje 'strijkwerk' kan ook helpen :)

Ik heb trouwens de JEM strip cutters gebruikt voor mooie gelijkmatige stroken.

Re: taart bekleden met horizontale stroken: Help!

Ik zou gewoon repen snijden van fondant, even laten uitharden en dan met de onderste beginnen met er op te plakken.Daarna de 2e, dan heeft ie al steun van de eerste.
Uiteindelijk met de smoother aanduwen, denk dat t wel blijft zitten hoor!

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

7

Re: taart bekleden met horizontale stroken: Help!

Wanneer ik een taart met stroken heb (horizontaal of verticaal) doe ik hetzelfde als Vanessa. Dus eerst heel dun bekleden en daar de stroken op plakken. Is misschien wel meer werk maar heb het idee dat dit beter blijft zitten. Omdat ik de kunststof roller met ringen heb, en de FMM Multi ribbon cutter, gaat dit heel makkelijk  :Y

8

Re: taart bekleden met horizontale stroken: Help!

Ik heb voor de taart voor mijn dochter (28/03 jl.) marsepein in 6 kleuren tot 'worst' gevormd en in de goede volgorde tegen elkaar gelegd. Vervolgens ben ik gaan uitrollen, waardoor het aan elkaar kwam te zitten. Nog wel af en toe dubbel gevouwen, 1 richting aanhoudend, zodat dezelfde kleuren op elkaar bleven komen en daardoor kreeg je een beetje verloop van kleur naar kleur, maar zat het allemaal wel goed aan elkaar en kon je goed zien dat het een regenboog was. Vervolgens heb ik met die lap de taart bekleed. Ik heb geen foto van het alleen beklede resultaat, wel van de gedecoreerde taart, maar dat decoreren heeft mijn dochter gedaan, en die gelooft niet in less is more, dus ik hoop dat je nog kunt zien hoe het is geworden:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-QM37WSLY.jpg

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

9

Re: taart bekleden met horizontale stroken: Help!

Stroken Op een vel bakpapier plakken met een beetje cris. Vel om de taart heen en zachtjes aan drukken zodat ze aan de taart blijven plakken. Sms de stroken een beetje bemachtigen met wat water zodat ze beter blijven plakken

Re: taart bekleden met horizontale stroken: Help!

bedankt voor de tips. ben er inmiddels achter dat het een super hoge taart gaat worden. Denk dat ik maar voor veiligheid ga, dus een dun laagje wit en daarover heen de stroken.

Sweetthooth, prachtige taart door die kleuren zo!