1 Laatst bewerkt door Esthervv (10-04-2013 15:57)

Onderwerp: Gauw wat bloementjes geplant!

Mijn moeder wordt morgen 65, dit vieren we klein,mijn vader wordt over een maand ook 65, dan combineren we het feest. Mijn moeder houd vanbloemen en Oranje, dus maar even wat plantjes in een bloembakje gedaan. Hij is gevuld met hazelnootsiroop, moccaslagroom en afgesmeerd met nutellaboter (boter met nutella gemengd) Oja en zelfgemaakt MMF. Gelukkig gaat de shoppingexpres gauw naar Nederland :Y . Ik wil graag nog leren om meer een 3d effect te krijgen in de bloemen, en de bovenrand netjes af te werken.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-EJIOMR3O-D.jpg
Moet nog even wat lijmvlekken wegwerken zie ik... gelukkig kun je met terracotta poedersuiker gebruiken, vind ik juist een leuk effect geven..
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ARFLRFYH-D.jpg

Feedback welkom natuurlijk. :)

2

Re: Gauw wat bloementjes geplant!

Wat een leukerd!

taartenvanirma.simpsite.nl
Alles kan, behalve omhoog vallen, dat is onmogelijk...

3

Dank je wel! :)

Ziet er leuk uit, zeker op je zelfgemaakte taartplateau! Die stenen passen er goed bij.

Je kan de randjes met een ball tool wat dunner maken, dan ziet het er al levendiger uit. Ook dust helpt veel bij bloemetjes

I never met a calorie I didn't like....

Wat gezellig! Inderdaad wat taartenprinsesje zegt en iets dunner uitrollen, al weet ik niet of dat lukt met mmf. Ik weet niet of je dat ook gebruikt hebt voor de bloemetjes? Maar ben echt ook jaloers op je zelfgemaakte plateaus!

6

Wat een lieve afrikaantjes! En lekkere vulling: mmm....

Tieneke

7

orgineel bedacht het ziet er echt vrolijk en fleurig uit

https://www.facebook.com/pages/Jacakeli … 593?ref=hl
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat !

8

een super leuke taart !  en ook het taartplateau past er mooi bij!!!

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

9

koekenbakkerBrinky schreef:

Wat gezellig! Inderdaad wat taartenprinsesje zegt en iets dunner uitrollen, al weet ik niet of dat lukt met mmf. Ik weet niet of je dat ook gebruikt hebt voor de bloemetjes? Maar ben echt ook jaloers op je zelfgemaakte plateaus!

de bloemen zijn ook van mmf. Ik heb geen fondant meer, die krijg ik over 2 weken uit nederland, emmer bakels en gumpaste. Dus het lukt niet zo dun inderdaad met mmf  :nooo maar wel lekker moet ik zeggen!

Iedereen bedankt voor de leuke reacties!

Esthervv schreef:
koekenbakkerBrinky schreef:

de bloemen zijn ook van mmf. Ik heb geen fondant meer, die krijg ik over 2 weken uit nederland, emmer bakels en gumpaste. Dus het lukt niet zo dun inderdaad met mmf  :nooo maar wel lekker moet ik zeggen!

Iedereen bedankt voor de leuke reacties!

Heb nog nooit mmf gebruikt, maar begrijp dat het niet zo makkelijk is om mee te werken, dus des te knapper! Als je toch aan de gumpaste gaat, dan zou ik die van Squires Kitchen aanbevelen, die vind ik fijn om mee te werken!

11

De Gumpaste is al besteld, het is die van bouwhuis, ik weet niet hoe lekker die werkt, maar vergeleken met mmf zal het altijd beter zijn :). Ik heb vrienden, zij is pattisier, en zij besteld altijd bij bouwhuis, dus vandaar. Het is een soort van ruilactie, mijn ouders nemen wat dingen uit zweden voor ze mee, en ruil gaat er 5 kg bakels wit fondant, gumpaste en de wilton kleurgel studentkit mee terug  :Y jippie. Oja plus de enorme boodschappenlijst die mijn moeder heeft....... O-)  :lol: ( kan niet wachten  :D )

Hoe zijn jullie ervaringen met bouwhuis gumpaste?