Onderwerp: Mijn eerste stiktaart
Hallo allemaal,
Na al een hele tijd mee lezen wil ik toch eens mijn eigen taart showen Want stiekum ben ik wel erg trots op mijn eerste striktaart....
Alle feedback is welkom!
Groetjes
Djoeke
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bruids- en Stapeltaarten » Mijn eerste stiktaart
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hallo allemaal,
Na al een hele tijd mee lezen wil ik toch eens mijn eigen taart showen Want stiekum ben ik wel erg trots op mijn eerste striktaart....
Alle feedback is welkom!
Groetjes
Djoeke
Mooi hoor!!
Mooi gemaakt, leuk die banen om de taart heen!
Mooie taart zeg!! Ook de afwerking onder de taart, maakt het helemaal af!
mag ik 2 vragen stellen?
Ik vind die sprieten bovenop je taart met die hartjes zo leuk, ik zie ze wel eens vaker. Zijn die op ijzerdraad gemaakt? en zo ja hoe steek je die dan in de taart zonder dat het ijzer direct in de taart zit....
en hoe maak je zo'n mooie foto-achtergrond... (achtergrond met niets zeg maar... ) bij mij staan er altijd keukentegeltjes, halve mixers ed op..
Was heel benieuwd hoe een stiktaart eruit zou zien!
Hij is mooi!
Wat een leuke vragen!
De hartjes heb ik gemaakt van rolfondant met een beetje Tylose. Ik heb de fondant gekneed en direct verwerkt. Dus hartje steken en draadje er in. Ik heb ze recht op in een glas laten drogen.
Het ijzerdraad had ik bij de leukste taartenshop gekocht. Als je het in je taart zet kun je er een dun rietje om heen doen. Je weet wel, van die rietjes die je vroeger in een restaurant bij de fristi kreeg Je kunt eventueel wat stukjes fondant in het rietje stoppen. Dan draait het niet meer.
Bij deze taart heb ik de hartjes in de strik geprikt. Daar zat frosting in en daardoor blijven ze prima op hun plek. Ik heb wel gestut met keukenrol.
De foto... tsja, dat ik moeilijker
Ik heb de mazzel dat wij een hele grote vierkante witte tafel hebben (190x190) en niet onbelangrijk... Een echtgenoot die fotograaf is...
Dus als mijn opdracht klaar is maakt hij er even een foto van voor me.
Soms zet hij er een plaat wit hout achter, maar meestal red hij het met de tafel. De taart staat dan vrij ver naar voren op 1 punt en de tafel vult de rest van de foto op.
Succes!
Was heel benieuwd hoe een stiktaart eruit zou zien!
![]()
Hij is mooi!
Was een lokkertje
(foutje bedankt...)
Super stik
Wat een leuke vragen!
De hartjes heb ik gemaakt van rolfondant met een beetje Tylose. Ik heb de fondant gekneed en direct verwerkt. Dus hartje steken en draadje er in. Ik heb ze recht op in een glas laten drogen.
Het ijzerdraad had ik bij de leukste taartenshop gekocht. Als je het in je taart zet kun je er een dun rietje om heen doen. Je weet wel, van die rietjes die je vroeger in een restaurant bij de fristi kreegJe kunt eventueel wat stukjes fondant in het rietje stoppen. Dan draait het niet meer.
Bij deze taart heb ik de hartjes in de strik geprikt. Daar zat frosting in en daardoor blijven ze prima op hun plek. Ik heb wel gestut met keukenrol.De foto... tsja, dat ik moeilijker
Ik heb de mazzel dat wij een hele grote vierkante witte tafel hebben (190x190) en niet onbelangrijk... Een echtgenoot die fotograaf is...
Dus als mijn opdracht klaar is maakt hij er even een foto van voor me.
Soms zet hij er een plaat wit hout achter, maar meestal red hij het met de tafel. De taart staat dan vrij ver naar voren op 1 punt en de tafel vult de rest van de foto op.Succes!
Dank je wel voor je antwoorden, heel duidelijk!!
mooi gemaakt en handig gelijk een lesje hoe je die leuke sprietjes met hartjes kunt maken
Hele mooie eerste stRiktaart.....zag het foutje staan, maar las automatisch de R erbij....leuk hoe het brein van een mens werkt.
Je taart is super geworden. Aparte, maar heel mooie kleurcombi.
en hoe maak je zo'n mooie foto-achtergrond... (achtergrond met niets zeg maar...
) bij mij staan er altijd keukentegeltjes, halve mixers ed op..
Ik zet op mijn tafel een vierkant krukje neer, daaroverheen leg ik een rol behang of cadeaupapier....zodanig dat ie deels over het krukje, deels over de tafel ligt. Dan zet ik de taart daarop en fotografeer....
Hele mooie eerste stRiktaart.....zag het foutje staan, maar las automatisch de R erbij....leuk hoe het brein van een mens werkt.
Je taart is super geworden. Aparte, maar heel mooie kleurcombi.
Loretta schreef:en hoe maak je zo'n mooie foto-achtergrond... (achtergrond met niets zeg maar...
) bij mij staan er altijd keukentegeltjes, halve mixers ed op..
Ik zet op mijn tafel een vierkant krukje neer, daaroverheen leg ik een rol behang of cadeaupapier....zodanig dat ie deels over het krukje, deels over de tafel ligt. Dan zet ik de taart daarop en fotografeer....
goed idee!! ben vandaag met wit kaftpapier in de weer geweest... volgens mij al iets beter... (iig geen keukentegeltjes meer op de achtergrond )
Prachtige taart heb je gemaakt. Trouwens, het is toch ook een stiktaart met al die stiksel, ik vond het helemaal niet gek, maar ik ben dan ook blond...
Tieneke
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bruids- en Stapeltaarten » Mijn eerste stiktaart