Onderwerp: Slagroom om af te smeren.
Ik ga een slagroomtaart maken en wil deze ook bekleden met marsepein/fondant.
Nu vroeg ik me af of ik ook slagroom kan gebruiken om af te smeren en daar overheen de marsepein/fondant te plakken.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Slagroom om af te smeren.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik ga een slagroomtaart maken en wil deze ook bekleden met marsepein/fondant.
Nu vroeg ik me af of ik ook slagroom kan gebruiken om af te smeren en daar overheen de marsepein/fondant te plakken.
ga smelten ,kan je wel met ganache afsmeren als je bc vind niet lekker.
je kan afsmeren met slagroom als je goede slagroom en goede marsepein en fondant hebt.
uh kan het nu wel of juist niet hahaha
Ik ben nog niet zo ervaren met taarten maken. Op mijn avatar is mijn eerste taart te zien en die heb ik van de week gemaakt.
@etmc wat bedoel je dan met goede slagroom en marsepein.
Als het niet werkt kan ik altijd botercreme gebruiken dat lusten de mensen over het algemeen ook. Ik vroeg het me alleen af.
ik heb in een bakkerij gewerkt en een bakkersopleiding gehad en zowel op school als op mijn stageplekken smeerde we gewoon af met slagroom en werd er bekleed met fondant of marsepein. dat was wel stevige goede slagroom van bakkerijkwaliteit, ik heb t eigenlijk nog nooit met supermarktroom geprobeerd.
Ik heb het wel gedaan. Met supermarktslagroom en klopvast.. als je je taart dezelfde dag eet gaat het prima. en de dag daarna ook nogwel, maar dan kan hij inderdaad smelten, alhoewel als het mijn eigen taart is vind ik dat niet zo erg...
Bedankt voor de reacties.
Ik ga het gewoon proberen.
Ik laat het jullie weten hoe het is gegaan
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Slagroom om af te smeren.