1

Onderwerp: Mag ik jullie hulp vragen

Ik wil voor komende zondag een stapeltaart- 3 lagen maken voor mijn dochterjte haar 5e verjaardag.

De onderste wordt 26 dan 20 en dan 17.5 cm. (is dat een mooie verhouding?)

Maar nu wilde ik eigenlijk de biscuits donderdagavond bakken. Vrijdagavond bekleden en zaterdagavond decoreren.
Kan dat en hoe bewaar ik het dan?

Ik hoop dat jullie me op weg willen helpen.

Groetjes

2 Laatst bewerkt door Annie (09-04-2013 11:04)

Re: Mag ik jullie hulp vragen

oeps er ging wat fout

3 Laatst bewerkt door Annie (09-04-2013 11:03)

verhoudingen zijn prima voor de stapeltaart en ja donderdag bakken en vrijdag afsmeren is ook prima ik zou hem dan wel in de koelkast plaatsen en dan zaterdag decoreren gaat prima.maar na de decoratie niet meer in de koelkast plaatsen in een koele kamer is het beste ik zet ze altijd op de logeerkamer met de rolluiken dicht werkt voor mij prima
succes
groetjes annie

4

Ik denk dat dat moet kunnen. Donderdag bakken en de rest van je schema.

Ik zou zelf zorgen voor een niet koelkast vulling en hem dan op een donkere koele plaats bewaren. Ik zet hem zelf altijd in een koele kamer waar geen zon in komt en geen verwarming aanstaat. De donkere plek is alleen nodig als je een vervagende kleur gebruikt geloof ik maar ik doe het nu gewoon altijd :D

Mocht je wel een vulling gebruiken die in de koelkast moet, tja dan moet je hem dus vanaf het vullen in de koelkast bewaren :+

Succes.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

Oke bedankt voor jullie reacties.

Als echte beginner gebruik ik als vulling jam en botercreme.

Ik wil dus eigenlijk donderdagavond de biscuits bakken, vrijdagavond vullen, afsmeren en de marsepein bekleden.

En zaterdagavond wil ik dan decoreren met de strepen stippen en hertjes.

Maar als ik hem dan donderdag bak, vanaf vrijdag in de koelkast bewaar. Is hij dan zondag nog vers en lekker?

Haha sorry hoor, ben nog een beetje onzeker!

6

Ik stop taarten met bc vulling en jam niet in de koelkast :+ . Dat noem ik een niet koelkastvulling, en dan is hij niet zo koud en hard bij het serveren.

Maar als je hem vrijdagavond bekleedt is hij daarna vrijwel luchtdicht afgesloten met marsepein. Dus hij is dan op zondag nog vers :Y . Tenminste hij smaakt nog als vers :P

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

7

donderdag bakken + in vriezer
vrijdag snijden vullen afsmeren en bekleden. + in de vriezer.
zaterdag haal je hem er dan uit en ga je decoreren + koelkast.
zondag lekker smullen. zo wordt het in de bakkerij ook gedaan. alleen wordt de taart ook op "de zaterdag" bekleed. maar dit kan prima

8

Twee keer vriezen en ontdooien vind ik geen succes. Na het bakken gewoon goed in plastic inpakken, desnoods twee lagen, vriezer voor een dagje zou ik niet doen!

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!