1

Onderwerp: lelijke zijkanten

ik heb vorige week een taart gemaakt en met fondant bekleed,de bovenkant was prima maar aan de zijkanten had ik te veel fondant, ik moet zelfs een stuk overlappen.
iemand die weet hoe je dit het beste tegen kan gaan?

2

Re: lelijke zijkanten

Ik denk dat de tips een beetje te moeilijk en te technisch zijn om te omschrijven. Je moet het er nl tegenaan scheppen en zorgen dat het niet dubbel komt. Makkelijk opgeschreven, maar je snapt vast niet wat ik bedoel :nooo

Maar misschien moet je op youtube filmpjes gaan bekijken of toch een workshop volgen ;) . Op youtube zijn heel veel duidelijke filmpjes te vinden.
Zelf ben ik heel blij dat ik het onder begeleiding heb geleerd.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Re: lelijke zijkanten

Bij het bekleden van de zijkant ga je eerst een klein stukje naar beneden, dit doe je rondom, dan weer en een stukje naar beneden, dit weer rondom enz. Dus niet vanaf boven gelijk een stuk naar beneden en dan het volgende stuk naar beneden wrijven. Dan hou je ook geen stukken over, die je dan weer moet overlappen. Ik ben heel slecht in uitleggen en hoop dus dat je me begrijpt  ;) .En net als wat Ottolien zegt....op youtube staan heel veel filmpjes waar je wat aan hebt en het duidelijk staat uitgelegd. Zag van de week toevallig dat deleukstetaarten ook filmpjes op youtube heeft staan. Wist ik niet eens  :o

Re: lelijke zijkanten

Ik zeg, youtube kijken en een workshop volgen heeft mij veel geleerd.
succes.

5

Re: lelijke zijkanten

ah bedankt, dan zal ik eens op YouTube gaan zoeken.