1

Onderwerp: Sweet table in de zomer, welke gerechtjes op de tafel

Hoi Allemaal,

Mijn dochter word deze zomer 4 jaar en ik wil (net zoals ik bij haar zussen heb gedaan) een sweet table gaan maken.

Het thema word dora.

Nu ben ik alvast een beetje gaan denken wat ik allemaal zo kunnen gaan maken, maar dit wil nog niet helemaal lukken.

Het moet nl wel gerechtjes zijn die ook op een mooie zomerdag wat langer op de tafel kunnen blijven staan.

Hoop dat jullie is met me willen denken.

Alvast bedankt.

Groetjes Ilona

2

Re: Sweet table in de zomer, welke gerechtjes op de tafel

Schiet me nog een vraagje te binnen.

Hoeveel hapjes doen jullie op een sweet table.
Het is een sweet table voor 24 volw. & 16 kids.

Heb bij de vorige sweet tables de hoeveel heden op de gok gedaan, maar toen was alles al halverwege de middag op.
Gelukkig heeft wel al de viste de tafel gezien. 

Groetjes Ilona

3

Kun je met koelelementen werken?
Er is denk ik weinig wat lekker blijft als het echt warm is.... Slagroom ed kan niet, cake ed gaat waarschijnlijk uitdrogen. Fondant werkt ook niet fijn bij hoge temperaturen.
Vers fruit? Spekjes? Cakepops die gedipt zijn in smeltsnoep zijn daardoor wel langer te bewaren denk ik?
Ik hoop dat je wat tips krijgt, ik lees mee.

4

Hoi Judy,

Dit was dus precies waar ik ook tegen aan loop.
Dus dacht ga het hier is vragen.

In iedergeval bedankt voor het meedenken.

Groetjes Ilona

5 Laatst bewerkt door marieke84 (06-04-2013 15:43)

Hoi Ilona.

Ik heb vorig jaar in juli een Dessert-Table gemaakt. De tafel zelf hebben we binnen laten staan daar was voldoende schaduw en het feest was buiten. Het was een Dessert-Table voor mijn schoonzusje dus geen kinderthema, maar de meeste recepten zijn makkelijk toe te passen bij andere thema's.

De hele Dessert-Table en de gerechten die erop staan vind je HIER.

Denk bijvoorbeeld ook aan fruitspiesjes die je kan maken. Popcorn en snoepgoed doen het ook goed op een Dessert-Table en kunnen goed tegen warm weer. Een leuke bak met ijsklontje gevuld om daar flesjes drinken in te leggen.

Verder heb ik op twee favoriete Dessert-Table website van mij uit Amerika nog twee Dora-tafels gevonden voor je. Misschien heb je er wat aan voor jouw Dessert-Table qua decoratie enzo:

Tafel 1

Tafel 2

Ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt.

Groetjes Marieke

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.

6

Thanx marieke hier kan ik zeker wat mee.

Groetjes Ilona

7 Laatst bewerkt door Butzies (07-04-2013 21:47)

Ik denk dat geen enkele sweet table goed tegen de warme augustus zon kan...belangrijk dus om voor de tafel een schaduwrijke plek te zoeken. :Y

Verder wat er op je tafel staat....misschien mini appeltaartjes (uit je mini muffintray zijn ze echt geweldig!)  kleine stukjes millionairs shortbread, mini cupcakes, koekjes met icing/fondant in dora figuurtjes en natuurlijk cakepops.

Hoewel het een sweettable is zou ik ook zorgen voor wat hartigs. Kinderen (en volwassenen ook hoor) weten pigs in a blanket ( cocktailworstjes in blader/croissantdaag) altijd te waarderen....die zijn bij mij thuis bijna niet aan te slepen als er veel kinderen op een verjaardag zijn. :thumb:

Veel plezier met plannen!

Live as if you were to die tomorrow
Learn as if you were to live forever! -Ghandi-

8

Bowl! Een super grote glazen schaal met in grove stukken gesneden vers fruit overgoten met Spa fruit witte druif appel, gegarandeerd succes!

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/