1

Onderwerp: hulp gevraagd: bruidstaartbriefing lijkt zichzelf tegen te spreken...

ik heb een bruidspaar op gesprek gehad dat over een maand al trouwt en wil dat ik de taart maak. Ik heb nog wel ruimte in de planning dus dat gaat wel lukken.

Maar hier komt het: Ze willen veel felle lentekleuren. Ondergrond wordt lichtgroen/blauwig.
Vooral veel realistisch uitziende rode rozen als een soort rozenval naar beneden over de vierlaagse ronde stapel en vlinders.

Eigenlijk een combi van een gezllige lente vlindertaart en een klassieke rozenvaltaart.

In eerste instantie dacht ik: geen probleem. Maar nu denk ik "waarom niet veel gekleurde rozen? Hoe maak ik een taart met een rode rozenval die niet winterig overkomt? Ik heb het gevoel dat de taart niet kleurrijk genoeg zou zijn als ik alleen de vlinders felle zomerse kleuren geef. En ook dat t dan niet echt 1 geheel wordt"

Hoe zouden jullie dit oplossen?

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!
www.loveatfirstbite.nl

2

Re: hulp gevraagd: bruidstaartbriefing lijkt zichzelf tegen te spreken...

Kan je niet overleggen om naast de rode rozen, ook fel roze of oranje rozen te gebruiken? Dus een combinatie, en dan de rest van de lentekleuren in de vlinders? Al zou ik persoonlijk ook niet al te veel kleuren gebruiken, (bijvoorbeeld, rood-oranje tinten of rood-roze tinten) als je er ook nog geel bij pakt wordt het wel een beetje kermis..... Ik weet niet of ze zich dat wel realiseren.

Succes!

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

3

Kan je niet overleggen om naast de rode rozen, ook fel roze of oranje rozen te gebruiken? Dus een combinatie, en dan de rest van de lentekleuren in de vlinders? Al zou ik persoonlijk ook niet al te veel kleuren gebruiken, (bijvoorbeeld, rood-oranje tinten of rood-roze tinten) als je er ook nog geel bij pakt wordt het wel een beetje kermis..... Ik weet niet of ze zich dat wel realiseren.

Succes!

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

4

Rozen zijn toch niet winters? Ik vind fel gekleurde rozen juist niet mooi op n bruidstaart, ziet er zo snel nep uit... En zeker als alle andere dingen al fel gekleurd zijn zou k ze gewoon rood maken...

5

:think: ondergrond lichtgroen-blauwig..... bedoel je de drum?...
...rode rozen... felgekleurde vlinders...

:think: ik zie ook nog niet zo 1, 2, 3 een mooi plaatje bij deze combi('s)  :s

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

6

Maak een tekening met deze combinatie en kijk hoe het er uit ziet.
Dan zie je waarschijnlijk wel dingen die je anders zou kunnen/willen doen qua kleur en kun je daar ook een tekening van maken.
Dan ovleggen met de klant en beide tekeningen laten zien en in overleg besluiten wat het wordt.

Succes

I may not be perfect, but i'm always me

Bedanlt voor jullie reacties tot zover  :)

Carien schreef:

:think: ondergrond lichtgroen-blauwig..... bedoel je de drum?...
...rode rozen... felgekleurde vlinders...

:think: ik zie ook nog niet zo 1, 2, 3 een mooi plaatje bij deze combi('s)  :s

Met ondergrond bedoelde ik de bekleding van de taart.. T was laat  ;)
Ze willen een lichte variant van de kleur 'teal' van Wilton.

Ik heb idd moeite om het voor me te zien allemaal...

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!
www.loveatfirstbite.nl