1 Laatst bewerkt door Janny Wiemelink (05-04-2013 09:17)

Onderwerp: Afsmeren met canache

Met canache afsmeren doe je dat het zelfde als met botercreme, of smeer je de taart er helemaal gelijkmatig mee in.
Ik wil het wel eens proberen bij m'n volgende taartje.

De aanhouder wint!

Re: Afsmeren met canache

Als ik afsmeer met ganache smeer ik eerst de zijkanten in en dan de bovenkant. Daarna ga ik er met een sidescraper langs en vervolgens smeer ik opstaande randjes aan de bovenkant naar binnen. Ditdeed ik overigens ook bij de botercreme 1:1.

3 Laatst bewerkt door Janny Wiemelink (05-04-2013 09:38)

Re: Afsmeren met canache

taartjesdroom schreef:

Als ik afsmeer met ganache smeer ik eerst de zijkanten in en dan de bovenkant. Daarna ga ik er met een sidescraper langs en vervolgens smeer ik opstaande randjes aan de bovenkant naar binnen. Ditdeed ik overigens ook bij de botercreme 1:1.

Ja maar ik bedoel smeer je de taart zo in dat je geen bisquit meer ziet
of moet het dunner.

De aanhouder wint!

Re: Afsmeren met canache

Soms zie ik het biscuit er nog wel door en soms ook niet. Meeste mensen vinden het wel lekker als er een laagje opzit, dus ik smeer niet superdun af.

Re: Afsmeren met canache

vindt het ideaal met ganache en veel lekkerder

Re: Afsmeren met canache

Nou ik ga het dan ook maar eens proberen!

De aanhouder wint!

7

Re: Afsmeren met canache

Ik doe niet anders meer, je taart wordt veel strakker en het is nog lekkerder ook

groetjes Hanneke

Re: Afsmeren met canache

axhanneke schreef:

Ik doe niet anders meer, je taart wordt veel strakker en het is nog lekkerder ook

Wordt canache dan harder dan BC.? En moet je dan ook twee x afsmeren?

De aanhouder wint!

Re: Afsmeren met canache

Met ganache smeer ik een keer af. Ik zet hem altijd nog even in de koelkast. Daarna heel licht vochtig maken en bekleden.

Ik gebruik de verhouding van puur 1:1,5 en die wordt lekker stevig.

De taarten worden er wel letterlijk en figuurlijk zwaarder van  :lol:

Re: Afsmeren met canache

Ik weet nog steeds niet wat ik het beste kan doen...ben nog een beginnend bakster en ik heb nog een beetje moeite om het fondant of marsepein netjes op de taart te krijgen.
Daarom dacht ik dat het met canache misschien beter zou gaan... :think:

De aanhouder wint!

Re: Afsmeren met canache

Ik denk dat je je dan eerst de juiste technieken eigen moet maken. Op zich zou het namelijk niet zo heel veel moeten uitmaken, al merk ik wel dat de taar wat steviger is als hij afgesmeerd is met ganache.

Misschien een workshop volgen?

12

Re: Afsmeren met canache

taartjesdroom schreef:

Met ganache smeer ik een keer af. Ik zet hem altijd nog even in de koelkast. Daarna heel licht vochtig maken en bekleden.

Ik gebruik de verhouding van puur 1:1,5 en die wordt lekker stevig.

De taarten worden er wel letterlijk en figuurlijk zwaarder van  :lol:

Is dat het recept van de site?
Was me toevallig ook aan het denken om het eens te proberen met ganache nog nooit gedaan omdat ik het niet durf te maken  :s

Lieve groetjes van Nicole

Re: Afsmeren met canache

Geen idee... 200 ml slagroom aan de kook brengen en in 2 a 3 delen door 300 gr (ik doe meestal 275) roeren. laten afkoelen tot pastadikte en smeren maar  :thumb:

14

Re: Afsmeren met canache

Janny Wiemelink schreef:

Ik weet nog steeds niet wat ik het beste kan doen...ben nog een beginnend bakster en ik heb nog een beetje moeite om het fondant of marsepein netjes op de taart te krijgen.
Daarom dacht ik dat het met canache misschien beter zou gaan... :think:

dan kan je beter oefenen met bekleden, ganache is geen wondermiddel namelijk...

15 Laatst bewerkt door boonsnic (09-04-2013 17:08)

Re: Afsmeren met canache

taartjesdroom schreef:

Geen idee... 200 ml slagroom aan de kook brengen en in 2 a 3 delen door 300 gr (ik doe meestal 275) roeren. laten afkoelen tot pastadikte en smeren maar  :thumb:

:thumb:
Gewone slagroom of extra vette gewoon van campina?
en net aan de kook brengen kleine bubbels zeg maar
en door 275/300 gr chocola dan ook gewoon van de supermarkt?
een tablet wat je breekt.


Ooo men ik moet het gewoon eens proberen maar ik durf niet hahhaha bang dat het mislukt wat een geit ben ik toch

Oja dat is genoeg voor een .... cm taartje

Lieve groetjes van Nicole

Re: Afsmeren met canache

taartjesdroom schreef:

Geen idee... 200 ml slagroom aan de kook brengen en in 2 a 3 delen door 300 gr (ik doe meestal 275) roeren. laten afkoelen tot pastadikte en smeren maar  :thumb:

Is dit ook te doen met witte chocola of zijn de verhoudingen dan anders?

De aanhouder wint!

Re: Afsmeren met canache

Ik gebruik de houdbare pakjes. Die heb ik altijd op voorraad.

Melkchoco is 1:2
Wit is 1:2,5 of 1:3
Ik weet dat er allerlei verschillende verhoudingen gebruikt worden. Deze werken voor mij.

Choco gebruik ik van callebaut, maar kan volgens mij elke choco voor gebruikt worden. Je moet wel zorgen dat de stukjes klein genoeg zijn om te smelten

Re: Afsmeren met canache

taartjesdroom schreef:

Ik gebruik de houdbare pakjes. Die heb ik altijd op voorraad.

Melkchoco is 1:2
Wit is 1:2,5 of 1:3
Ik weet dat er allerlei verschillende verhoudingen gebruikt worden. Deze werken voor mij.

Choco gebruik ik van callebaut, maar kan volgens mij elke choco voor gebruikt worden. Je moet wel zorgen dat de stukjes klein genoeg zijn om te smelten

O dat is een goed idee om pakjes slagroom te gebruiken, weer wat geleerd :Y

De aanhouder wint!

Re: Afsmeren met canache

Dus heb ik het goed begrepen..200ml. slagroom en 600gr. witte choco?

De aanhouder wint!

20

Re: Afsmeren met canache

Van de houdbare pakjes slagroom wist ik niet, fijn om te weten, daar ga ik meteen achteraan!

In dit draadje staan ook heel veel tips:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=216875

21

Re: Afsmeren met canache

Oh en pssst  :shh: : het is Ganache, met een G  :)