1

Onderwerp: botercreme bovenop marsepein?

Ik heb van iemand een plaatje doorgestuurd gekregen van een Jungle taart.
Op het foto is op de bovenkant een redelijk dikke groene rand van botercreme te zien.

Zij wil graag een marsepeinen taart met daarbovenop die groene botercreme.
Ik twijfel of de marsepein niet gaat smelten? Heb gezocht naar antwoorden op het forum en via google...maar kan er niet uitkomen.

Mijn vraag is...kan ik botercreme op de marsepein spuiten? Of niet?? Of heeft iemand misschien een ander idee?? :think:

2

Re: botercreme bovenop marsepein?

Spuiten met Royal Icing? Daar smelt de boel niet van en het blijft goed staan. Het recept vindt je hiernaast onder recepten en dan naar decoreren.

Tieneke

3

Je kan prima op marsepein met botercreme hoor.

4

Kan wel. Ik zou dan zelf wel de 1:1 gebruiken...

5

Maar dat is toch absoluut niet lekker als je n grote rand moet maken?

6

etmc schreef:

Maar dat is toch absoluut niet lekker als je n grote rand moet maken?

Een dikke rand bc vind ik sowieso niet lekker, of het nou 1:1, mix of mbc is  ;) . Ik gebruik de 1:1 ook alleen om mee af te smeren, en wel met een smaakje  ;) . Ook vind ik bc van mix veel te slap om mee te spuiten. Dan zou ik eerder de mbc doen. Mijn buurvrouw, trouwens, vind de 1:1 wel veel lekkerder dan de mix of mbc. Ik vind de mbc trouwens ook niet lekker, maar heeft wel een mooie structuur. Mooier dan de bc van mix en dus ook mooiere toeven  :Y

7

botercreme kan op marsepein,geen zorgen

8

bedankt voor alle reacties!!  :thumb:

Ik ga dan toch voor de botercreme op de marsepein...groen kleuren en nog een smaakje aangeven...en ook geen superdikke rand... :)