1

Onderwerp: Taart opbouwen met dummy??

Hallo dames,

Ik heb even een vraagje. Ik wil graag een hoge taart maken
ik was aan het denken om te beginnen met een dummy, en dan een echte cake, weer een dummy en dan weer een dummy etc
Ong 5 hoog

Is dat wel mogelijk?

2

Re: Taart opbouwen met dummy??

Ja, dat is mogelijk, maar waarom zou je de onderste 2 niet echt doen en de bovenste 3 dummy's? Zo kan je de dummy's nog bewaren en heb je iets leuks om naar te kijken.

Jacqueline

3

Dit idee kwam eigenlijk in mij naar boven haha.

Moet ik in de echte taarten dan van die steun stokjes steken zodat het niet in elkaar zakt?

4

Kan iemand me nog helpen? Of tips geven?

5 Laatst bewerkt door taartjejansen (09-04-2013 15:47)

Gewoon stapelen zoals altijd, alleen in de dummies hoeven geen dowels. Is aansnij technisch trouwens wel een beetje een gedoe weet ik uit ervaring, dat je dan de hele taart moet ontmantelen om aan te kunnen snijden en de dummies komen er over het algemeen niet ongeschonden uit.

Als je van groot naar klein stapelt kan het inderdaad praktisch zijn om alleen de bovenste dummies te maken dan heb je er nog langer lol van.

Is het de bedoeling om kleinere taarten of bijv bloementussenstukjes en grotere taarten af te wisselen dan kunnen de kleinen prima dummies zijn. Dan wel stevig taartkarton of cakeboard nemen om de grote lagen goed op de kleine te laten staan.

Succes!

Groetjes Petra