1

Onderwerp: eigen site

ik heb een site gemaakt voor mijn taarten, cupcakes en andere dingen die ik leuk vind om te maken! ik wil het graag aan jullie laten zien, en ben benieuwd wat jullie ervan vinden! dus heb je nog tips laat het gerust weten! een berichtje achterlaten in het gastenboek vindt ik ook altijd leuk!
dit is mijn site: www.sweetshoppie.webklik.nl

ook ben ik op facebook te vinden onder de naam Sweet Shoppie! een like is altijd welkom!

2

Re: eigen site

nou heb even gekeken vind hem er vrij zakelijk uit zien, ik zou iets meer met fotos werken en misschien een ander lettertype. je taarten zien er goed uit. owja en er staat een foutje op je begin pagina er staat certivicaat  maar het moet zijn certificaat  ;)

3

suusve schreef:

nou heb even gekeken vind hem er vrij zakelijk uit zien, ik zou iets meer met fotos werken en misschien een ander lettertype. je taarten zien er goed uit. owja en er staat een foutje op je begin pagina er staat certivicaat  maar het moet zijn certificaat  ;)

bedankt voor je reactie!
ik ben steeds met foto's bezig geweest en het lukt niet! ik vindt het zelf idd ook mooier met foto's!
bedankt voor het melden van het taalfoutje! soms zie je het gewoon niet meer als je het al zo vaak gelezen heb!

4

het eerste wat mij opvalt, is dat de tekst niet in het witte tekstgedeelte valt, en verder gaat in het groene deel. Is iets wat "slordig" kan lijken. Misschien ligt het aan firefox, dat weet ik niet.
Nu heb je een apart kopje met al je taart enz foto's, terwijl ik op "taarten"klikte en verwachtte taarten te zien. Ik denk dat ik er zelf voor zou kiezen om het stukje tekst mooi te laten staan als inleidingje, en dan daar de foto's onder zetten (als dat technisch mogelijk is. Dan is het denk ik duidelijker geordend..
Als ik op "contact" klik, krijg ik scripttaal te zien....
Maar maak je je site helemaal zelf dan?! Wel goed hoor, dat je dat kan en durft!
Ik hoop dat je mijn feedback niet beschouwd als afkraken, maar wel als opbouwend.
Succes ermee!

begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach...
want wie vrolijk is in de morgen, die lacht de hele dag!

5

Ziet er leuk uit hoor. Het probleem met de tekst die doorloopt in het groene gedeelte zie ik niet (chrome).
knap dat je dit zelf doet!

Het valt me overigens wel op dat je veel met uitroeptekens werkt. Ik vind dat persoonlijk niet prettig lezen, komt wat schreeuwerig over. Maar dat is misschien erg persoonlijk  :o

Je maakt erg leuke taarten, dus ik zou er zeker meer van laten zien als dat lukt.

Succes!

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

6

mickeymama schreef:

het eerste wat mij opvalt, is dat de tekst niet in het witte tekstgedeelte valt, en verder gaat in het groene deel. Is iets wat "slordig" kan lijken. Misschien ligt het aan firefox, dat weet ik niet.
Nu heb je een apart kopje met al je taart enz foto's, terwijl ik op "taarten"klikte en verwachtte taarten te zien. Ik denk dat ik er zelf voor zou kiezen om het stukje tekst mooi te laten staan als inleidingje, en dan daar de foto's onder zetten (als dat technisch mogelijk is. Dan is het denk ik duidelijker geordend..
Als ik op "contact" klik, krijg ik scripttaal te zien....
Maar maak je je site helemaal zelf dan?! Wel goed hoor, dat je dat kan en durft!
Ik hoop dat je mijn feedback niet beschouwd als afkraken, maar wel als opbouwend.
Succes ermee!

bedankt voor je reactie!
ik zie zelf niet dat de tekst ook door het groene loopt! jammer dat jij dat wel ziet, dan hebben misschien meer mensen het. het foto's plaatsen op die site gaat niet echt, wel in het album daarvoor. misschien gaat dat allemaal makkelijker met een betaalde site!
ik maak de site idd zelf. ik wil er eigenlijk nog geen geld aan uitgeven, eerst maar kijken of het echt gaat lopen.
nee hoor ik vindt het prima als ik feedback krijg! ik heb er toch zelf ook om gevraagd. andere zien het toch weer anders als ik zelf.

7

cakebym schreef:

Ziet er leuk uit hoor. Het probleem met de tekst die doorloopt in het groene gedeelte zie ik niet (chrome).
knap dat je dit zelf doet!

Het valt me overigens wel op dat je veel met uitroeptekens werkt. Ik vind dat persoonlijk niet prettig lezen, komt wat schreeuwerig over. Maar dat is misschien erg persoonlijk  :o

Je maakt erg leuke taarten, dus ik zou er zeker meer van laten zien als dat lukt.

Succes!

bedankt voor je reactie!
haha ik gebruik idd heel veel uitroeptekens dat gaat steeds automatisch, maar ik hoorde het ook al van iemand anders, dus daar gaan we even wat aan doen. ik moet er gewoon moeite voor doen om ze niet te gebruiken, haha

8

He leuk, nog iemand die zelf aan het stoeien is,
je bent al leuk op weg!

Ikzelf zou de 'menu balk' breder maken,
zodat alle tabbladen naast elkaar passen.
Nu staat 'contact' onder homepage ipv naast gastenboek.

Verder zou ik tabblad 'Album' naast tabblad 'taarten' zetten,
gezien er foto's van taarten in staan.
en workshops zou ik naast cupcakes doen.
Maar dat is natuurlijk mijn logica.

Sorry,
nog een puntje, ik vind de kleuren nogal hard,
vooral van de tekst, het komt schreuwerig over op mij,
on nodigt me niet uit tot lezen.

Heb je de letters vet gemaakt?
Misschien de achtergrond een (licht) kleurtje geven,
en de letters ook een wat minder harde kleur????
(donker blauw, bruin, grijs)

Is allemaal opbouwend en om te helpen bedoelt hoor,

ik ben letterlijk al maaaaaaaanden (al wel 2 jaar) bezig mijn eigen site te maken,
en weet hoe moeilijk het is om het allemaal naar de zin,
mooi, en kloppend te krijgen.

Super dat je het toch zelf doet!

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

9

Oja, mag ik je vragen hoe jij je foto album gemaakt hebt??

Dat is dan weer iets dan ik echt niet voor elkaar krijg....

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

10

hoi.

een zakelijke site, miss iets te.
dat groene erachter, dat doet mijn ogen pijn miss wat anders.
prijzen miss netjes onder elkaar dan kijkt dat makkelijker.
opfleuren met meer foto's en andere dingen zoals bij de verschillende kopjes, zodat iemand een idee heeft.

dit zijn wat tips.

ik doe het je niet na dus goed gedaan hoor.

11

Siena schreef:

He leuk, nog iemand die zelf aan het stoeien is,
je bent al leuk op weg!

Ikzelf zou de 'menu balk' breder maken,
zodat alle tabbladen naast elkaar passen.
Nu staat 'contact' onder homepage ipv naast gastenboek.

Verder zou ik tabblad 'Album' naast tabblad 'taarten' zetten,
gezien er foto's van taarten in staan.
en workshops zou ik naast cupcakes doen.
Maar dat is natuurlijk mijn logica.

Sorry,
nog een puntje, ik vind de kleuren nogal hard,
vooral van de tekst, het komt schreuwerig over op mij,
on nodigt me niet uit tot lezen.

Heb je de letters vet gemaakt?
Misschien de achtergrond een (licht) kleurtje geven,
en de letters ook een wat minder harde kleur????
(donker blauw, bruin, grijs)

Is allemaal opbouwend en om te helpen bedoelt hoor,

ik ben letterlijk al maaaaaaaanden (al wel 2 jaar) bezig mijn eigen site te maken,
en weet hoe moeilijk het is om het allemaal naar de zin,
mooi, en kloppend te krijgen.

Super dat je het toch zelf doet!

nou idd ben er echt mee aan het stoeien! dan zeggen ze dat deze makkelijk te doen is, nou ik vindt het vies tegen vallen! maar goed het begin is er!
qua indeling kan ik eigenlijk niet echt heel veel veranderen, het is een gratis site dus dan heb je niet echt heel veel keuzes. maar ik zal id nog eens kijken naar de tekst qua vet gedrukt enzo!

bedankt voor je reactie! en ook suc6 met je site!

12

Siena schreef:

Oja, mag ik je vragen hoe jij je foto album gemaakt hebt??

Dat is dan weer iets dan ik echt niet voor elkaar krijg....

uhm ja... dat is iets wat er dan gewoon al staat. album toevoegen en dan de foto's uploaden. en daarbij kan ik ook gelijk een tekst toevoegen. maar verder op de site lukt het mij ook niet hoor. als ik bijvoorbeeld een foto als achtergrond wil, dan krijg ik de foto extreem uitvergroot te zien, en dus zie je maar een heel klein deel van de foto wat er ook niet uit ziet!
dus sorry ik kan je er niet echt bij helpen!

13

AndreaDekker schreef:

hoi.

een zakelijke site, miss iets te.
dat groene erachter, dat doet mijn ogen pijn miss wat anders.
prijzen miss netjes onder elkaar dan kijkt dat makkelijker.
opfleuren met meer foto's en andere dingen zoals bij de verschillende kopjes, zodat iemand een idee heeft.

dit zijn wat tips.

ik doe het je niet na dus goed gedaan hoor.

ja dat met die foto's zou ik ook nog willen, maar dat is ne nog niet gelukt! maar dat bedoel je met een zakelijke site, of nog meer?
en de prijzen staan op de pagina toch onder elkaar? tenminste zo zie ik het wel. of zie jij ook de letters nog door het groene staan? want dat schreef iemand ook eerder.
maar bedankt voor je reactie!

14 Laatst bewerkt door vanessa1982 (06-04-2013 15:04)

Bij mij is de prijs van je eerste taart (15 cm) niet op de gelijke hoogte met de rest. Bij cupcakes staan ze idd ook niet recht onder elkaar.
En als ik dan een pietlut mag zijn :) Ik zou even een spatie of 2 tussen het €-teken en de prijs doen. Ook dat leest weer wat rustiger.

Verder inderdaad zoals hierboven aangegeven een minder drukke tekst. ik zou hem wellicht wat kleiner maken en niet dikgedrukt.
En je e-mailadres bv. onderstrepen ipv vergroten en dikgedrukt doen.

Verder ziet het er goed uit. Ook de foto's zijn gelukt zie ik :)
(o nee, ik las het verkeerd, je bedoelt foto's tussen de teksten)

Ben je officieel trouwens ook een bedrijf? Dan zou ik nl. je contactgegevens (incl. KvK) erbij vermelden. Ben je dat niet dan zou ik wel voorzichtig zijn met de info. Want je bied dan wel heel veel aan als hobbyist.

15

Mijn eerste gevoel was dat het een te vierkante en simpele website is. Je vraagt om tips, dus dan ben ik eerlijk als je dat goed vindt :)

De kleuren zijn prima, maar het is vierkant en heeft behalve de kleuren weinig met taarten te maken. Kan je ook achtergronden gebruiken en nog meer instellen? Of is het beperkt tot de kleuren?

De content is leuk natuurlijk!

16

vanessa1982 schreef:

Bij mij is de prijs van je eerste taart (15 cm) niet op de gelijke hoogte met de rest. Bij cupcakes staan ze idd ook niet recht onder elkaar.
En als ik dan een pietlut mag zijn :) Ik zou even een spatie of 2 tussen het €-teken en de prijs doen. Ook dat leest weer wat rustiger.

Verder inderdaad zoals hierboven aangegeven een minder drukke tekst. ik zou hem wellicht wat kleiner maken en niet dikgedrukt.
En je e-mailadres bv. onderstrepen ipv vergroten en dikgedrukt doen.

Verder ziet het er goed uit. Ook de foto's zijn gelukt zie ik :)

Ben je officieel trouwens ook een bedrijf? Dan zou ik nl. je contactgegevens (incl. KvK) erbij vermelden. Ben je dat niet dan zou ik wel voorzichtig zijn met de info. Want je bied dan wel heel veel aan als hobbyist.

bedankt voor je reactie!
wat vervelend dat jullie het dus net iets anders zien als ik, want de prijzen staan bij mij echt netjes onder elkaar.
en mn emailadres kwam er zo automatisch vergroot te staan, zal eens kijken of dat ook nog anders kan.
ik loop nu toch best wel tegen dingetjes aan wat ik jammer vind qua instellingen van een gratis site. maarja moet ook niet alles gelijk willen denk ik, en ik ben ook niet echt een handig iemand met de computer :o

ik ben geen bedrijf en ook niet ingeschreven bij de kvk. maar als je niet heel veel verdient dan hoeft dat ook niet toch? zo had ik het tenminste begrepen.

17

Aandetaart schreef:

Mijn eerste gevoel was dat het een te vierkante en simpele website is. Je vraagt om tips, dus dan ben ik eerlijk als je dat goed vindt :)

De kleuren zijn prima, maar het is vierkant en heeft behalve de kleuren weinig met taarten te maken. Kan je ook achtergronden gebruiken en nog meer instellen? Of is het beperkt tot de kleuren?

De content is leuk natuurlijk!

nee prima hoor! zeg maar wat je ervan vindt!
ik zelf vindt de site ook niet super geweldig, maar goed het begin is er! er zijn idd niet heel veel mogelijkheden bij deze site, ik zou graag een foto als achtergrond hebben, maar dat lukt me tot op heden nog niet! zijn er toevallig niet meer mensen hier die hun site via webklik hebben?

18

Dat bij anderen de prijzen niet goed staan, kan komen door de internet browser die ze gebruiken. Je hebt zo te zien daarnaast de prijzen uitgelijnd door middel van het gebruik van de tab toets, klopt dat?

Je kunt daarvoor beter een tabel gebruiken, dan de tab toets van je toetsenbord.

19

Aandetaart schreef:

Dat bij anderen de prijzen niet goed staan, kan komen door de internet browser die ze gebruiken. Je hebt zo te zien daarnaast de prijzen uitgelijnd door middel van het gebruik van de tab toets, klopt dat?

Je kunt daarvoor beter een tabel gebruiken, dan de tab toets van je toetsenbord.

ja klopt ik had de tab toets gebruikt. scheelt het als ik het met een spatie doe? het icoontje van een tabel toevoegen, kan ik niet op drukken, zal wel te maken hebben met het beperkt aantal functies van een gratis site!

20

Ja, dat kan, het is niet de beste oplossing, maar wel de enige als je geen tabellen (of div's) kunt gebruiken.

21

zo... ik heb hier en daar mijn site wat aangepast.
zoals ik al eerder schreef ben ik toch wel erg beperkt in de opties bij deze gratis site. maar ik ben benieuwd wat jullie reacties nu zijn! dus laat gerust een berichtje achter!

22

De basis is al goed, maar ik mis echt een persoonlijke touch. Foto's op de frontpage enzo. Keep on working en speel lekker met je site, komt er vanzelf wat moois.

23

Plientje89 schreef:

De basis is al goed, maar ik mis echt een persoonlijke touch. Foto's op de frontpage enzo. Keep on working en speel lekker met je site, komt er vanzelf wat moois.

bedankt voor je reactie!

24

Wat mij opvalt is dat ik geen KvK nummer op je site zie staan..Heb je deze niet? (of heb ik niet goed gekeken)

Ik dacht dat deze verplicht was wanneer je een site hebt..?

25

lobke77 schreef:

Wat mij opvalt is dat ik geen KvK nummer op je site zie staan..Heb je deze niet? (of heb ik niet goed gekeken)

Ik dacht dat deze verplicht was wanneer je een site hebt..?

nee klopt die staat er niet op want ik heb het ook niet. maar ik vindt het erg lastig, want de 1 zegt dit en de ander zegt weer iets anders. er schijnen infoavonden gegeven te worden door de belastingdienst, dus dat lijkt mij wel interessant om daarheen te gaan.